Język obcy w edukacji dziecka 380-DS5-5JKC
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy
Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne; pedagogika wczesnoszkolna
Rok studiów/semestr: V/1
Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów):
Studenci powinni posiadać wiedzę, kompetencje i umiejętności z metodyki wczesnego nauczania języka obcego dzieci i metodyki nauczania języka obcego w klasach I-III.
Metody dydaktyczne: wykład, ćwiczenia, dyskusja, metoda problemowa, prezentacja,
Punkty ECTS: 1;
Bilans nakładu pracy studenta:
udział w ćwiczeniach – 10 h
udział w wykładach – 5 h
przygotowanie do ćwiczeń, zaliczenia końcowego, udział w konsultacjach - 15h
Wskaźniki ilościowe:
-Wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: ETCS – 0,5
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KA7_WG7, KA7_UW4, KA7_UK2, KA7_KK4
Kryteria oceniania
aktywny udział w zajęciach, praca projektowa, zaliczenie na ocenę
Literatura
Arabski J., 1985 „O przyswajaniu języka drugiego (obcego)”, Warszawa: WSiP,
Kurcz I., 2000, „Psychologia języka i komunikacji”, Warszawa: Scholar,
Shugar G.W., 1982, „Interakcja, koordynacja linii działania i funkcjonowanie językowe”, Wrocław: Ossolineum
Shugar G.W., Smoczyńska M. (red.), 1980, „Badania nad rozwojem języka dziecka”, Warszawa: PWN
Pamuła, M. 2003. Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym. Wyd. Fraszka
Pfeiffer, W. 2001. Nauka języków obcych. Od praktyki do praktyki. Wyd. Wagros, Poznań.
Siek-Piskozub, T. 2001. Uczyć się bawiąc. Warszawa.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: