Specjalistyczny warsztat językowy 380-N2-2YHDTR
Kierunek: Pedagogika
Profil kształcenia: ogólnoakademicki
Poziom kształcenia: studia drugiego stopnia
Forma studiów: niestacjonarna
Rok / semestr studiów: II rok/ 3 semestr
Liczba godzin dydaktycznych: 30 godz.
Punkty ECTS: 2
W cyklu 2022:
Profil studiów: ogólnoakademicki |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
K_W04 – Student ma pogłebioną i uporządkowaną wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki (zna orientacje
badawcze, strategie i metody badań stosowanych w naukach społecznych i humanistycznych; rozumie postulat wieloparadygmatyczności
prowadzenia badań w pedagogice) – weryfikacja: indywidualna prezentacja studenta
Umiejętności:
K_U06 – Student posiada rozwinięte umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań pedagogicznych, formułuje
problemy badawcze, dobiera adekwatne metody, techniki i konstruuje narzędzia badawcze – w języku rosyjskim – weryfikacja:
indywidualna prezentacja studenta
Kompetencje społeczne:
K_K01 – Student ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i
zawodowego – weryfikacja: indywidualna prezentacja studenta
Kryteria oceniania
Warunki zaliczenia przedmiotu:
obecność na zajęciach – dopuszczalne są 2 nieobecności, pozostałe należy zaliczyć podczas konsultacji u prowadzącego przedmiot
przygotowanie i zrealizowanie indywidualnej prezentacji na temat wskazany przez prowadzącego
Literatura
1. Бобрышов С.В. Историко-педагогическое исследование развития педагогического знания: методология и теория. Ставрополь,
2006.
2. Вершинина Н.А. Структура педагогики: методология исследования. Санкт-Петербург, 2008.
3. Голубев Н.К., Радина К.Д. Структура и уровни социально-педагогической диагностики. Гипотезы и решения. Этика
исследования. Москва, 2009.
4. Загвязинский В.И. Методология и методы психолого-педагогического исследования, Москва, 2005.
5. Загвязинский В.И. Методология педагогического исследования. Москва, 2017.
6. Кривченко Н.И. Аксиологический подход как методологическая основа педагогического исследования. Ставрополь, 2016.
7. Кузнецова А.Г. Развитие методологии системного подхода в отечественной педагогике. Хабаровск, 2003.
8. Образцов П.И. Методология и методы психолого-педагогического исследования. Орел, 2002.
9. Садовникова Н.А. Прикладное исследование методологии статистического анализа в педагогических исследованиях. Санкт-
Петербург, 2016.
10. Юдина О.А. Методология педагогического исследования. Оренбург, 2013.
W cyklu 2022:
1. Бобрышов С.В. Историко-педагогическое исследование развития педагогического знания: методология и теория. Ставрополь, 2006. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: