Instytucjonalne formy opieki i wychowania 380-ON1-3GOW
Profil studiów: Ogólnoakademicki
Forma studiów: Niestacjonarne
Rodzaj przedmiotu: Obowiązkowy
Dziedzina i dyscyplina nauki: Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza
Rok studiów/semestr: III rok studiów I stopnia, 5 semestr
Wymagania wstępne: zaliczenie i wiedza z zakresu przedmiotu: pedagogika resocjalizacyjna i pedagogika społeczna
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 8 godzin wykładów i 16 godzin ćwiczeń
Metody dydaktyczne: Wykład multimedialny, dyskusja, burza mózgów, dyskusja, praca w grupach.
Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w zajęciach - 24 godz., udział w konsultacjach 36 godz.
Wskaźniki ilościowe:
- samodzielna praca studenta - 40 godzin.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KA6_WG7,
ma elementarną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i instytucjach życia społecznego oraz zachodzących między nimi relacjach
KA6_WK7,
ma podstawową wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji; celach, podstawach prawnych, organizacji i funkcjonowaniu różnych instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, terapeutycznych, kulturalnych i pomocowych
KA6_UW1,
potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych; analizuje ich powiązania z różnymi obszarami działalności pedagogicznej
KA6_UK4,
potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z różnymi sferami działalności pedagogicznej
KA6_KO3
jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne i zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i nie będącymi specjalistami w danej dziedzinie
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę: wykonanie projektów
Egzamin pisemny w formie testu lub egzamin ustny
51% punktów uzyskanych przez studenta jest niezbędne do uzyskania przez niego oceny pozytywnej
Obecność i aktywność na zajęciach
Literatura
Kolankiewicz M. Placówki opiekuńczo- wychowawcze Historia i współczesność
Borowski R., Wysocki D., Placówki opiekuńczo-wychowawcze, Płock, 2001.
Borowski R., Wysocki D., Instytucje wychowania resocjalizacyjnego, Płock, 2001.
Wosik-Kawala D. (red.), Rodzinne i instytucjonalne środowiska opiekuńczo-wychowawcze, Lublin 2011
USTAWA z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: