Komunikacja społeczna 380-RN1-2XBCO
Omawiana problematyka na wykładach dotyczy argumentów społecznego charakteru procesu komunikacji. Analizowane bedzie spojrzenie na komunikowanie sie z perspektywy celu, przedmiotu czy tez uwzgledniona bedzie relacja jako zapśredniczająca procesy komunikowania sie. Drugim sposobem analizy komunikacji bedzie spojrzenie semiotyczne na znaki komunikacyjne i ich sensowność oraz źródła owej sensowności. Komunikacja masowa zmieniła jakosciowo układ komunikowania sie ludzi. Omówione będa modele komunikacji masowej i ich konsekwencje dla postrzegania i rozumienia relacji. Socjolingwistyka to spojrzenie na komunikacje przez pryzmat uzywania w procesie komunikowania sie znaków/symboli w celu kontrolowania narracją. Przeanalizowana będzie na wykładzie problematyka narracji w procsesie komunikowania się.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KA6_WG6 ma podstawową wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących
nimi prawidłowościach, sposobów i kanałów komunikowania się (w
tym z wykorzystaniem nowoczesnych technologii
KA6_WK1 ma elementarną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania
interpersonalnego i społecznego, ich prawidłowości i zakłóceń
KA6_UW3 potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu
analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania
i prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań
praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności
pedagogicznej
KA6_KO2 ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny i
etyczny, i przestrzegania zasad etyki zawodowej
Kryteria oceniania
Ocenianie ciagłe oraz test sprawdzajacy wiedzę.
Literatura
• Retter H., Komunikacja codzienna w pedagogice
• Griffin E., Podstawy komunikacji społecznej
• Dobek - Ostrowska B.,Podstawy komunikowania społecznego
• Fiske J., Wprowadzenie do badań nad komunikowaniem
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: