Warsztaty twórczej resocjalizacji - drama 380-RN1-3JGWD
Treści kształcenia:
- techniki sceniczne wykorzystujące spontaniczną ekspresję aktorską (drama, gry teatralne, improwizacja) – teoria i praktyka
- przenoszenie procesu nauki (na drodze scenicznego doświadczania) do życia codziennego
- intuicyjne działanie w kreatywnym doświadczaniu – ćwiczenia solo we oraz grupowe
- ćwiczenia na rozwój scenicznej ekspresji w działaniach grupowych
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Efekty kształcenia
KP6_WK11 ma wiedzę na temat projektowania ścieżki własnego rozwoju z wykorzystaniem technik nauki przez działanie.
KP6_UK2 ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi używać języka specjalistycznego i porozumiewać się w sposób precyzyjny i spójny przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych (w tym technik wywiedzionych z dramy i improwizacji) ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów.
KP6_UK3 posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów (także w formie prezentacji i działań wywiedzionych z dramy i improwizacji), wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów.
KP6_KO4 odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne.
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę na podstawie ocen poszczególnych zadań w czasie trwania ćwiczeń (solowych i zbiorowych), tryb - zaliczanie ciągłe.
Literatura
G. Czapów, Cz. Czapów, Psychodrama, PWN, Warszawa 1969.
K. Witerska, Drama. Przewodnik po koncepcjach, technikach i miejscach, Difin SA, Warszawa 2014.
Arnold Mindell, O pracy ze śniącym ciałem. Psychologia zorientowana na proces w praktyce, przeł. Maciej Błasiak i Tomasz Teodorczyk, Agencja Wydawnicza Tu, Warszawa 2003
M. Konopczyński, Metody twórczej resocjalizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008
Uta Hagen, Haskel Franekl, Szacunek dla aktorstwa, przeł. Iwona Libucha,
Mariusz Orski, PWSFTviT w Łodzi, Łódź 2015
V. Spolin, Improvisation for the Theater Third Edition, Northwestern University Press, Evanston, Illinois 1999.
M.A. Czechow, O technice aktora, Arche, Kraków 2000.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: