Warsztaty twórczej resocjalizacji - plastyka 380-RS1-3JGWP
Program przedmiotu zakłada nabycie i doskonalenie przez studentów umiejętności wykorzystywania wybranych metod oraz technik plastycznych jako działań wspomagających procesy resocjalizacji. Celem przedmiotu jest: poznanie przez studentów głównych zadań arteterapii, kształcenie umiejętności autoekspresji poprzez realizacje plastyczne wykonywane przy użyciu różnorodnych technik plastycznych, poznanie i doskonalenie metod pracy w warsztatach arteterapeutycznych, poznanie terapeutycznych i diagnostycznych funkcji plastyki, kształcenie umiejętności planowania, konstruowania i realizowania warsztatu arteterapeutycznego w grupie osób niedostosowanych społecznie
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
1. student zna koncepcję twórczej resocjalizacji stanowiącą teoretyczną podstawę działalności resocjalizacyjnej - KP6_WG4
2. student zna najważniejsze tradycyjne i współczesne nurty i systemy resocjalizacji, rozumie ich historyczne i kulturowe uwarunkowania - KP6_WK4
Umiejętności:
1. student potrafi ocenić przydatność metod twórczej resocjalizacji do realizacji zadań związanych z różnymi sferami działalności resocjalizacyjnej - KP6_UK4
2. student posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych metod twórczej resocjalizacji - KP6_UK3
Kompetencje:
1. student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania z wykorzystaniem metod twórczej resocjalizacji - KP6_KO4
Kryteria oceniania
Forma zaliczenia przedmiotu: zaliczenie w ocenie na podstawie autorskiego konspektu (scenariusza) warsztatu oraz zaliczenie (bez oceny w stopniu) ćwiczeń warsztatowych realizowanych podczas zajęć.
Dopuszczalne 2 godziny dydaktyczne nieobecności studenta na ćwiczeniach.
51 % punktów uzyskanych przez studenta za opracowanie autorskiego warsztatu jest niezbędne do zaliczenia przedmiotu.
Literatura
1. Handford Olga, Karolak Wiesław, Mandala w arteterapii, WSHE, Łódź 2008
2. Karolak Wiesław, Rysunek w arteterapii, WSHS, Łódź 2005
3. Karolak Wiesław, MAPPING w twórczym samorozwoju i arteterapii, WSHE, Łódź 2006
4. Konopczyński Marek, Metody twórczej resocjalizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007
5. Siemież Małgorzata, Siemież Tomasz /red./, Arteterapia w edukacji i rozwoju człowieka, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław 2008
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: