Pomoc psychologiczno-pedagogiczna uczniom ze SPE 380-RS5-3JDL
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy
Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne, pedagogika
Rok/ semestr: 3 rok/ 6 semestr
Liczba godzin zajęć dydaktycznych:
Wykład: 15 godzin
Bilans nakładu pracy studenta:
Rodzaj aktywności - Liczba godzin:
- Udział w zajęciach 15 h
- Udział w konsultacjach związanych z zajęciami 2 h
- Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu: 33 h
Wskaźniki ilościowe:
Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 17 h/ 0,7 pkt ECTS
- o charakterze praktycznym: 33 h/ 1,3 pkt ECTS
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Efekty kształcenia
KA7_WG5,zna cele, założenia i organizację pomocy pedagogiczno-psychologicznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
KA7_WG8, zna współczesne podejście do problemów uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i wynikające z niego nowe formy pomocy pedagogiczno-psychologicznej w edukacji integracyjnej i włączającej
KA7_UW1 umie wykorzystywać i integrować wiedzę z zakresu pedagogiki specjalnej oraz powiązanych z nią dyscyplin naukowych na potrzeby realizacji zadań z zakresu pomocy pedagogiczno-psychologicznej
KA_7UW5, potrafi wykorzystywać aktualne koncepcje psychologiczne i pedagogiczne w planowaniu, realizacji, monitorowaniu i ewaluacji efektów pomocy pedagogiczno-psychologicznej
KA7_UK1, umie wykorzystywać na podstawowym poziomie wiedzę psychologiczną i na poziomie rozszerzonym wiedzę pedagogiczną oraz pozyskiwać dane do analizowania potrzeb w zakresie pomocy pedagogiczno-psychologicznej
KA7_KO1 jest gotowy do budowania relacji opartej na wzajemnym zaufaniu między wszystkimi podmiotami procesu wychowania i kształcenia, w tym rodzicami lub opiekunami uczniów, oraz włączania ich w działania sprzyjające efektywności edukacyjnej
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę
Literatura
CybulsRka , Derewlana H, Kacprzak A, Pęczek K.: Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w systemie edukacji w świetle nowych przepisów prawa oświatowego. Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa 2017.
Czarnocka M.: Działania poradni psychologiczno--pedagogicznych w zakresie edukacji włączającej.Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkołach i placówkach ogólnodostępnych. Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa 2018.
Jędrzejowska A. Metodyka pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych. Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2020.
Knopik T.: Diagnoza funkcjonalna. Planowanie pomocy psychologiczno—pedagogicznej.Działania postdiagnostyczne. Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa 2018.
Mucha K. Przepisy prawa a planowanie, organizacja i prowadzenie pomocy psychologiczno- -pedagogicznej dla dzieci i młodzieży. Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa 2018.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: