Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniami z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi 380-RS5-3JDR
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2022:
Wykład ma za zadanie zapoznać studentów z tematyką wspierania rozwoju uczniów ze spektrum autyzmu. Bilans nakładu pracy studenta: |
W cyklu 2023:
Profil kształcenia: ogólnoakademicki |
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
KA7_WG5 zna i rozumie koncepcje rehabilitacji, edukacji, resocjalizacji i terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz różnorodne uwarunkowania tych procesów,
KA7_WK4 zna i rozumie merytoryczne i metodyczne podstawy prowadzenia zajęć- zgodnie z wybranym zakresem pedagogiki specjalnej,
KA7_UW4 potrafi diagnozować złożone sytuacje rehabilitacyjne, edukacyjne, terapeutyczne i resocjalizacyjne, projektować i prowadzić zajęcia z uwzględnieniem specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów,
KA7_UK2 potrafi prowadzić zajęcia w grupie zróżnicowanej, indywidualizować zadania, dostosowywać metody i treści do potrzeb i możliwości uczniów, w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, oraz wykorzystywać zasady i metody indywidualnego projektowania zajęć,
KA7_UO2 potrafi projektować i prowadzić zajęcia oraz dokonywać ich ewaluacji – zgodnie z wybranym zakresem pedagogiki specjalnej,
KA7_KO1 absolwent jest gotów do budowania relacji opartej na wzajemnym zaufaniu między wszystkimi podmiotami procesu wychowania i kształcenia, w tym rodzicami lub opiekunami uczniów, oraz włączania ich w działania sprzyjające efektywności edukacyjnej.
Literatura
W cyklu 2022:
1) Brzezińska A. I., Appelt K., Ziółkowska B., Psychologia rozwoju człowieka, Sopot 2021. |
W cyklu 2023:
1) Brzezińska A. I., Appelt K., Ziółkowska B., Psychologia rozwoju człowieka, Sopot 2021. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: