Psychologiczne aspekty edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną 380-RS5-4JIG
Forma zajęć: 15 godz. wykładów
1 pukty ECTS
Samodzielna praca studenta:
Przygotowanie do testu, 10 godz.
Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim:
Udział w wykładach 15 godz.
Konsultacje 5 godz.
RAZEM 30 godzin
Nakład pracy studenta związany z zajęciami:
wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 20 godz.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KA7_WG5 absolwent zna i rozumie koncepcje rehabilitacji, edukacji, resocjalizacji i terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz
różnorodne uwarunkowania tych procesów;
KA7_UW4 absolwent potrafi diagnozować złożone sytuacje rehabilitacyjne, edukacyjne, terapeutyczne i resocjalizacyjne, projektować i prowadzić
zajęcia z uwzględnieniem specjalnych potrzeb edukacyjnych
uczniów;,
KA_7UW5 absolwent potrafi wykorzystywać aktualne koncepcje psychologiczne i pedagogiczne w planowaniu, realizacji, monitorowaniu i
ewaluacji procesu wychowania i nauczania uczniów ze
specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;,
KA7_KK1 absolwent jest gotów do posługiwania się uniwersalnymi zasadami i normami etycznymi w działalności zawodowej, kierując się
szacunkiem dla każdego człowieka;
Kryteria oceniania
1. Warunki:
Zaliczenie wykładu:
-obecności na zajęciach, możliwa 1 nieobecność nieusprawiedliwiona, pozostałych zaliczenie na konsultacjach w ciągu 2 tygodni
- zaliczenie pisemne
Literatura
Literatura obowiązkowa
Kielin, J. (2002). Jak pracować z rodzicami dziecka upośledzonego, Gdańsk, GWP
Lovas, O. I. (1993). Nauczanie dzieci niepełnosprawnych umysłowo, Warszawa, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne
Piszczek, M. (2011). Przewodnik dla nauczycieli uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu znacznym i umiarkowanym. Część I, Warszawa, Kompendium s.c.
Piszczek, M. (2011). Przewodnik dla nauczycieli uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu znacznym i umiarkowanym. Część II, Warszawa, Kompendium s.c.
Piszczek, M. (2011). Dziecko, którego rozwój emocjonalno- poznawczy nie przekracza pierwszego roku życia. Diagnoza, zasady terapii i ocena efektów zajęć, Warszawa, Kompendium s.c.
Carr, J. (1984). Pomoc dziecku upośledzonemu. Warszawa, Państwowy Zakład Wydawnictw Lekarskich
Kohut, D., Tomecka E., Bukowska- Jura, B. (2015). Rodzice- ich postawy wobec dziecka niepełnosprawnego, wypalenie sił oraz proponowane wsparcie. W: Kohut, D. (red). Dziecko o specjalnych potrzebach w kręgu interdyscyplinarnej terapii. Kraków, Wydawnictwo Impuls
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: