Podstawy psychologii rozwojowej i klinicznej 380-SPW-1JGN
Profil studiów podyplomowe
Forma studiów niestacjonarne
Rodzaj przedmiotu obowiązkowe
Dziedzina i dyscyplina nauki psychologia
Rok studiów/semestr rok pierwszy, semestr pierwszy
Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) brak
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć
wykład 10 godzin
Metody dydaktyczne wykład
Punkty ECTS 1
Bilans nakładu pracy studenta
- wysłuchanie wykładu
10 x 1h =10h
- samodzielna lektura 12h
razem: 22h
(odpowiada 1pkt ECTS)
Wskaźniki ilościowe nakład pracy studenta związany z zajęciami:
- wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 10h (odpowiada 0,4pkt ECTS)
- o charakterze praktycznym (pytania związane z praktycznym wykorzystaniem wiedzy) – 2h (odpowiada 0,1pkt ECTS)
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student:
Zna podstawowe teorie psychologii rozwoju oraz podstawowe zagadnienia psychologii klinicznej (E.1WW.W2.)
Zna i rozumie konteksty zdrowia oraz uwarunkowania rozwoju dziecka (E.1WW.W2.)
Definiuje podstawowe pojęcia z zakresu teorii przywiązania, zna i rozumie mechanizmy zaburzeń więzi, ma podstawową, uporządkowaną wiedzę z teorii przywiązania i jej zastosowania w pracy z dzieckiem i rodzin (E.1WW.W2.)
Potrafi określić czynniki warunkujące rozwój dziecka na podstawie znajomości koncepcji rozwoju człowieka (E.1WW.U2.)
Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dokształcania się i rozwoju osobistego (E.1WW.K1.)
Kryteria oceniania
zaliczenie na podstawie obecności; w przypadku nieobecności konieczność zaliczenia ustnego lub napisania pracy na podstawie wskazanej lektury
Literatura
H. Sęk (2006). Psychologia kliniczna. Warszawa: WN PWN, tom I i II.
P.C. Kendall (2012). Zaburzenia okresu dzieciństwa i adolescencji. Techniki terapeutyczne dla profesjonalistów i rodziców. Gdańsk: GWP.
M.E.P. Seligman Martin, E. F. Walker Elaine, D. L. Rosenhan (2003 lub inne wydania). Psychopatologia. Poznań: ZYSK I SK-A.
P. Zimbardo, R. L. Johnson, V. McCann (2017). Psychologia. Kluczowe koncepcje. Tom 1. Warszawa: PWN; s. 143-251.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: