Neurorozwojowe metody terapii zaburzeń rozwojowych u dzieci 380-SPW-3JGX
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
Ma elementarną wiedzę o bezpieczeństwie i higienie w pracy z małym dzieckiem (E.1WW.W2.)
Potrafi scharakteryzować metody i techniki neurorozwojowe w rehabilitacji pediatrycznej (E.1WW.U3.)
Potrafi realizować strategie , techniki i programy oddziaływania terapeutycznego stosowane we wczesnym wspomaganiu rozwoju i wczesnej interwencji, zgodnie z aktualnym stanem wiedzy i badań naukowych (E.1WW.U3.)
Potrafi pracować w zespole pełniąc różne role, podejmować i wyznaczać zadania, współpracować z innymi specjalistami, rodzicami i innymi uczestnikami procesu rehabilitacji, edukacji, terapii (E.1WW.U2.)
Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dokształcania się i rozwoju osobistego (E.1WW.K1)
Jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy w działaniach WWR (E.1WW.K2)
Odpowiedzialnie przygotowuje się do realizacji zadań oraz podejmowania odpowiedzialności i wypełniania zobowiązań społecznych, w tym komunikowania się i współpracy z otoczeniem oraz aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania edukacyjne, rehabilitacyjne, terapeutyczne. (E.1WW.K2)
Odpowiedzialnie pełni rolę zawodową związaną z działalnością rehabilitacyjną, edukacyjną, terapeutyczną i resocjalizacyjną, w tym: przyjmuje odpowiedzialność za podejmowane decyzje, prowadzone działania i ich skutki. (E.1WW.K2)
Podejmuje refleksje na tematy etyczne, przestrzega zasad etyki zawodowej i etyki badań naukowych. (E.1WW.K1)
Wykazuje cechy refleksyjnego praktyka, świadomego znaczenia profesjonalizmu w pracy zawodowej. (E.1WW.K1 )
Jest gotów do wykorzystania wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych sytuacji dziecka i rodziny oraz podejmowania skutecznych działań wspomagających rozwój dziecka i podnoszących jakość życia rodziny. (E.1WW.K2)
Kryteria oceniania
obecność, prezentacja, praca pisemna
Literatura
Podstawowa
1. Sadowska L., Dziewulski M.: "Neurofizjologiczne podstawy diagnostyki i terapii dzieci z zaburzeniami rozwojowymi", Wyd. WSM Warszawa 2101
2. red. Borkowska A., Domańska Ł.: "Neuropsychologia kliniczna dziecka" , Wyd. PWN Warszawa 2011
3. Giczewska A.: "Fenomen dotyku. Stymulacja systemu taktylnego i jej wpływ na dziecko", Wyd. Centrum Szkolenia S.C. Warszawa 2021
4. Majewska J., Majewski A.: "Zarys psychomotoryki. Główne nurty psychomotorycznego wspierania rozwoju dzieci i młodzieży", Wyd. Harmonia Universalis Gdańsk 2012
5. Masgutowa S., Regner A.: "Rozwój mowy dziecka w świetle integracji sensomotorycznej", Wyd. Continuo Wrocław 2009
6. Podgórska Joanna: "Tak działa mózg. Jak dobrze dbać o jego funkcjonowanie", Wyd. B.A.W. 2023
7. Grunwald Martin: "Homo hapticus. Dlaczego nie możemy żyć bez zmysłu dotyku", Wyd. Uniwersytet Jagielloński, 2019
Uzupełniająca
1. red. Pawlak - Kinder A.: "Terapia osób z niepełnosprawnością intelektualną", Wyd. Uniwersytetu Marii Curie - Skłodowskiej Lublin 2018
2. red. Otrębski W., Mariańczyk K.: Przepis na rehabilitację. Dzieci i młodzież z niepełnosprawnością", Wyd. Harmonia Universalis Gdańsk 216
3. Cieszyńska - Rożek J.: "Neurobiologiczne podstawy rozwoju poznawczego. Słuch", Wyd. Centrum Metody Krakowskiej Kraków 2018
4. Leboyer F.: "Shantala tradycyjna sztuka masażu", Wyd. Mamania
5. Sherborne W.: "Ruch rozwijający dla dzieci", Wyd. Naukowe PWN Warszawa 2012
6. red. Kaczorowska - Bray K., Milewski S.: "Wczesna interwencja logopedyczna" (rozdział 1 i 2), Wyd. Harmonia Universalis Gdańsk 2020
7. Borkowska M., Szwiling Z.: "Metoda NDT-Bobath. Poradnik dla rodziców", Wyd. PZWL Warszawa 2015
8. Król M.: "Mózgowe porażenie mózgowe”, Wyd. Harmonia Gdańsk 2010
W cyklu 2022:
Podstawowa Uzupełniająca |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: