Metodyka wspomagania rozwoju integracji percepcyjno-motorycznej 380-SPW-4JHO
1. Etapy rozwoju integracji percepcyjno-motorycznej
2. Opóźnienia w rozwoju integracji percepcyjno-motorycznej
3. Metody wspomagania rozwoju percepcyjno- motorycznego dziecka.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
E.2WW.W1. Zna zasady i sposoby operacjonalizacji zadań i dostosowywania ich do realizacji w warunkach domowych w ramach czynności rutynowych.
E.2WW.U1. Umie określić trudności i mocne strony funkcjonowania dziecka i jego środowiska.
E2.WW.U1. Potrafi opracować i przeprowadzić zadania terapeutyczne wynikające z oceny funkcjonalnej w warunkach domowych dziecka, uwzględniając codzienne czynności rutynowe.
E.2.WW.K1. Jest gotów do okazywania empatii dzieciom i rodzicom potrzebującym wsparcia i pomocy.
Kryteria oceniania
ćwiczenia prowadzone w formie warsztatowo-treningowej, Zaliczenie na ocenę
Literatura
Matyja M. , Gogola A. (2010) Edukacja sensomotoryczna niemowląt. Katowice
Przyrowski Z. (2012) Integracja sensoryczna
Bogdanowicz m. 1997) Integracja percepcyjno-motoryczna. CMPPP Warszawa
Sherborn W. Ruch rozwijający .
Kniil M. ,Ch. Świadomość ciała, kontakt i komunikacja. programy aktywności.
Kephart Newell (1970) Dziecko opóźnione w nauce szkolnej. Warszawa
Rogers S., Dawson G. (2015) Early Start Denver Model dla małych dzieci z autyzmem. Wspieranie komunikacji , uczenia się i rozwoju społecznego . Fundacja rozwiązać autyzm, Warszawa
Rogers. S., Dawson G., Vismara L. (2015) Metoda wczesnego startu dla dzieci z autyzmem. Wyd. UJ. Kraków.
Nitsh C., Hunter G. (2012) Wspieranie rozwoju dziecka. Wyd. Olesiejuk
Odochwska -Szlachcic B., Mierzejewska B. (2013) Wzrok i słuch - zmysły wiodące w uczeniu sie w aspekcie integracji sensorycznej. Harmonia, Sopot
Kranowwitz C. (2012) Nie -zgrane dziecko w świecie gier i zabaw. Harmonia, Sopot
Piotrowicz R., Walkiewicz-Krutak M. (red.) Małe dziecko dużo pomysłów Wybrane obszary wspomagania rozwoju małego dziecka Wyd. APS.
Piotrowicz R (2018) Małe dziecko poznanie w zabawie. APS
Piotrowicz R. Interdyscyplinarne uwarunkowania rozwoju małego dziecka. Wyd. APS
Piotrowicz R., Pisarek E. (2016) Grafomotoryka- ćwiczenia rewalidacyjne. PWN Warszawa
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: