Psychologia kliniczna 380-SS1-2ABS
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Ma podstawową wiedzę na temat możliwości i ograniczeń rozwojowych człowieka w świetle psychologii klinicznej, a w szczególności na temat zaburzeń rozwoju człowieka i ich konsekwencji dla funkcjonowania psychicznego i społecznego jednostki w aspekcie rozwojowym. KA6_WG3
Potrafi rozpoznawać sytuacje zagrożenia zdrowia psychicznego i udzielać pomocy w formie poradnictwa, kierowania do właściwych, kompetentnych osób i instytucji. KA6_UW2
Zna mechanizmy powstawania zaburzeń psychicznych. Rozumie procesy i zjawiska kierujące zachowaniem ludzi z zaburzeniami psychicznymi. Rozróżnia rodzaje i funkcje różnic indywidualnych w zakresie działania jednostki oraz elementów struktury osobowości.KA6_UW1
Posiada umiejętność prezentowania własnych poglądów, pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych (psychologii klinicznej). KA6_UK3
Kryteria oceniania
Praca z tekstem, praca w grupie, ćwiczenia praktyczne, studium przypadku, prezentacje wykonane samodzielnie przez studenta
Wykład: egzamin pisemny
Ćwiczenia: kolokwium
Literatura
Cierpiałkowska, L., Sęk, H. (2016). Psychologia kliniczna. Warszawa: PWN.
Sęk H. (2005). Psychologia kliniczna. Tom 1 i 2. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Kendall P. (2004). Zaburzenia okresu dzieciństwa i adolescencji. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Namysłowska I. (2005). Psychiatria dzieci i młodzieży. Warszawa: Wydawnictwo Lekarskie PZWL.
Seligman, M., Walker, E., Rosenhan, D. (2003). Psychopatologia. Warszawa: PTP.
Rachman S. (2004). Zaburzenia lękowe. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: