Praca kuratora sądowego z osobami niepełnosprawnymi 380-ZKS2-2HDN
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy
Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne, pedagogika
Rok/ semestr: 2 rok/ 1 semestr
Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 15 godz. - ćwiczenia
Bilans nakładu pracy studenta:
Rodzaj aktywności - Liczba godzin:
- Udział w ćwiczeniach 15h
- Przygotowanie do ćwiczeń: 16h
- Udział w konsultacjach związanych z zajęciami 3 h
- Przygotowanie d do zaliczenia 16h
Razem: 50h
Wskaźniki ilościowe:
Nakład pracy studenta związany z zajęciami:
- wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 15h/ 0,6 pkt ECTS
- o charakterze praktycznym 35h/ 1,64 pkt ECTS
W cyklu 2022:
Profil studiów: ogólnoakademicki |
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KA7_WG6, ma pogłębioną wiedzę na temat rozwoju osób z niepełnosprawnością w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym
KA7_WK4, ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę na temat biologicznych, psychologicznych, społecznych, filozoficznych podstaw społecznej inkluzji , integracji, adaptacji, rehabilitacji i aktywizacji osób z niepełnosprawnością
KA7_UO4, potrafi generować oryginalne rozwiązania złożonych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań w obszarze pracy kuratora z osobami z niepełnosprawnością
KA7_UU1, potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności pedagogicznej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych w pracy z osobami z niepełnosprawnością
KA7_KK3 docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla rozwoju jednostki z niepełnosprawnością i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych, ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu studiowanej dyscypliny naukowej i budowania warsztatu pracy pedagoga
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę
Literatura
Literatura podstawowa
Chrzanowska I., Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2015.
Belzyt J, Połom M. Osoba niepełnosprawna intelektualnie uwikłana w proces resocjalizacji. Niepełnosprawność. Dyskursy Pedagogiki Specjalnej Nr 28/2017.
Kijak R. J. Niepełnosprawność intelektualna. Między diagnozą a działaniem. Warszawa 2013. ISBN 978-83-61638-92-6
Podgórska-Jachnik D. Praca socjalna z osobami z niepełnosprawnością i ich rodzinami , Wyd. Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich, Warszawa 2014.
Upośledzenie umysłowe w perspektywie prawa karnego. Olsztyn 2018.
Literatura uzupełniająca:
•Kowalik S., Psychologia rehabilitacji, Wyd. Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007.
•Smith D. Pedagogika specjalna. Podręcznik akademicki. Warszawa 2009.
•Szepietowska B, Ostrowska A. Problemy niepełnosprawności w poradnictwie zawodowym. Zeszyty informacyjno-metodyczne doradcy zawodowego . Cz. II Osoby z różnymi niepełnosprawnościami- specyficzne potrzeby , zagadnienia poradnictwa zawodowego. Warszawa 1998. ISBN 83-86313-62-5.
W cyklu 2022:
Literatura podstawowa Literatura uzupełniająca: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: