Grafika komputerowa 2D 390-FG1-1GK2D
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy
Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki matematyczne, informatyka
Moduł: narzędzia informatyki
Rok studiów/semestr: 1 rok / 2 semestr
Wymagania wstępne: podstawy obsługi komputera z systemem Windows/Linux
Liczba godzin zajęć dydaktycznych: laboratorium 30 godz.
Metody dydaktyczne: prezentacja, dyskusja, zajęcia praktyczne, konsultacje, praca własna studenta w domu
Punkty ECTS: 2
Bilans nakładu pracy studenta: udział w laboratorium (30 godz.), praca własna w domu (30 godz.)
Wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 2 ECTS; nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym - 2 ECTS
Program zajęć:
Grafika rastrowa
1. Podstawowe narzędzia rysunkowe w grafice rastrowej.
2. Ścieżki i teksty.
3. Edycja zdjęć
6. Tworzenie fotomontaży i kolaży.
7. Zastosowania wybranych filtrów i efektów.
8. Panoramy i zdjęcia w technice HDR.
Grafika wektorowa
1. Dodawanie i edycja obiektów.
2. Dodawanie i edycja ścieżek.
3. Dodawanie obiektów tekstowych i 3D.
6. Zastosowanie filtrów.
8. Trasowanie grafiki rastrowej.
9. Elementy projektowania CAD 2D.
Animacja 2D:
1. Animacja obiektu z wykorzystaniem ramek kluczowych (obrót, przesunięcie, zmiana rozmiaru, koloru i przezroczystości).
2. Kinematyka odwrotna - animacja z wykorzystaniem systemu kości.
3. Wykorzystanie systemu kości w animacji kształtu obiektu.
4. Różne formaty plików stosowane do zapisu animacji.
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Rodzaj przedmiotu
Wymagania (lista przedmiotów)
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
K_W23: zna zasady użytkowania systemów operacyjnych oraz pakiet wybranych specjalistycznych programów aplikacyjnych - w tym środowisko do analizy danych i obliczeń symbolicznych
K_U22: umie pracować w środowisku różnych systemów operacyjnych oraz korzystać z wybranych programów aplikacyjnych
K_U25: umie wyszukiwać i wykorzystywać specjalistyczne oprogramowanie komputerowe w zasobach internetu z poszanowaniem własności intelektualnej oraz zasad użytkowania
K_K05: potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze i zasobach Internetu, także w językach obcych
Kryteria oceniania
Student otrzymuje zaliczenie na podstawie punktacji:
- maksymalnie 15 punktów za pracę na zajęciach,
- maksymalnie 15 punktów za prace domowe
Oceny i odpowiadające im przedziały punktowe:
2: 0..14; 3: 15..17; 3,5: 18..19; 4: 20..22; 4,5: 23..24; 5: 25..30
Literatura
[1] P. Davis, "GIMP", Wydawnictwo Helion, Gliwice 2000
[2] M. J. Hammel, "GIMP: kreatywne techniki dla fotografów i grafików", Wydawnictwo Helion, Gliwice 2013
[3] W. Gajda, "GIMP: praktyczne projekty", wyd. 3, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2015
[4] K. Cieśla, "Inkscape. Podstawowa obsługa programu", Wydawnictwo Helion, Gliwice 2013
[5] A. Toamszewska, "Inkscape. Ćwiczenia praktyczne", Wydawnictwo Helion, Gliwice 2009
[6] Źródło internetowe: http://dragonbones.com
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: