Warsztaty komunikacji interpresonalnej 390-FS1-2WKI
Celem przedmiotu jest rozwój kompetencji z zakresu komunikacji interpersonalnaj poprzez rozwój szeregu kompetencji społecznych z zakresu asertywnych form komunikowania się, radzenia sobie w konflikcie, umiejętności autoprezentacji, negocjacji, argumentacji i prowadzenia dyskusji w grupie.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Absolwent zna i rozumie:
KP7_WK4 procesy komunikowania interpersonalnego i społecznego oraz ich prawidłowości i zakłócenia.
Absolwent potrafi:
KP7_UO1 rozwijać kreatywność i umiejętność samodzielnego, krytycznego myślenia uczniów.
KP7_UO6 skutecznie realizować działania wspomagające uczniów w świadomym i odpowiedzialnym podejmowaniu decyzji edukacyjnych i zawodowych.
Jest gotów do:
KP7_KO1 porozumiewania się z osobami pochodzącymi z różnych środowisk i o różnej kondycji emocjonalnej, dialogowego rozwiązywania konfliktów oraz tworzenia dobrej atmosfery dla komunikacji w klasie szkolnej i poza nią.
Kryteria oceniania
Ocena zostanie wystawiona na podstawie aktywności w trakcie zajęć oraz testu zaliczeniowego.
Literatura
Literatura podstawowa:
- Król-Fijewska M., Fijewski, P. (2013) Asertywność menadżera, PWE
- Stewart J. (red.) 2003 Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN,
- Tokarz M. (2006) Argumantacja Perswazja Manipulacja, Wykłady z teorii komunikacji, Gdańsk, GWP
Literatura uzupełniająca:
- Chełpa S., (2004) Witkowski T., Psychologia konfliktów, Moderator
- Dawson, R. (2000) Sekrety skutecznego przekonywania, Warszawa: Jacek Santorski & Co.
- Fisher, R., Ury, W., Patton, B. (2004) Dochodząc do TAK, Warszawa: PWE.
- Griffin E. (2003) Podstawy komunikacji społecznej, Gdańsk, GWP
- Leary M., (2010) Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji. Gdańsk: GWP.
- Rządca, R., Wujec, P. (2001) Negocjacje, Warszawa, PWE.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: