Marketing międzynarodowy 400-ES2-2MMI
Profil studiów praktyczny
forma studiów stacjonarne,
rodzaj przedmiotu specjalizacyjny,
dziedzina i dyscyplina nauki ekonomia, zarządzanie
rok studiów 2, semestr 3,
wymagania wstępne: ogólna wiedza rynkowa
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć 15 godzin wykładu i 15 godzin ćwiczeń,
Metody dydaktyczne:
- wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań oraz dyskusji w trakcie wykładu,
- ćwiczenia: angażujące studentów do pracy grupowej w formie projektu, prezentacje multimedialne.
Liczba godzin:Udział w wykładach 15
Przygotowanie się do wykładu 6
Przygotowanie do egzaminu końcowego 16
Udział w ćwiczeniach 15
Przygotowanie do ćwiczeń 6
Zapoznanie się z literaturą 19
Przygotowanie projektów na ćwiczenia 15
Udział w konsultacjach 8
Punkty ECTS: 4
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
2XMMI_W01 Student ma wiedzę dotyczącą relacji zachodzących pomiędzy przedsiębiorstwami a klientami (rynkami) w skali międzynarodowej, a także ma pogłębioną wiedzę na temat znaczenia więzi społeczno-ekonomicznych na międzynarodową działalność marketingową. E2_W04
Umiejętności:
2XMMI_U01 Potrafi właściwie, w oparciu o wiedzę ekonomiczną, analizować otoczenie rynkowe oraz proponować rozwiązania kluczowych problemów z zakresu marketingu międzynarodowego. E2_U07
Kryteria oceniania
Wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań oraz dyskusji w trakcie wykładu,
Ćwiczenia: angażujące studentów do pracy grupowej w formie projektu, prezentacje multimedialne.
Formy zaliczenia przedmiotu:
- ćwiczenia: zaliczenie na ocenę na podstawie aktywności na zajęciach oraz jakości realizowanych projektów
- egzamin końcowy pisemny, do którego dopuszczeni zostaną jedynie studenci posiadający zaliczenie z ćwiczeń
Literatura
1. W.Grzegorczyk, Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011
2. J.Borowski, Globalizacja, konkurencyjność międzynarodowa i strategie przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2008
3. A.Nizielska, Strategie marketingowe korporacji transnarodowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego, Katowice 2005
4. A.Limański, I.Drabik, Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: