Programowanie w środowiskach graficznych 400-IS1-2PSG
Profil studiów:praktyczny
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy
Dziedzina: nauki ścisłe i przyrodnicze
Dyscyplina: Informatyka
Rok studiów / semestr: 2 / 3
Wymagania wstępne : Znajomośc zagadnień z zakresuprogramowania strukturalnego oraz programowania obiektowego
Laboratorium: 30 godz.Projekt: 15 godz.
Metody dydaktyczne: wykład, laboratorium,projekt,burza mózgów
Punkty ECTS: 4
Bilans nakładu pracy studenta:
Udział w zajęciach:
- laboratorium 30 godz.
- projekt 15 godz.
Przygotowanie do zajęć:
- laboratorium 30 godz.
- projekt 30 godz.
Zapoznanie z literaturą: 5 godz.
Udział w konsultacjach: 3 godz.
Wskaźniki ilościowe:
wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 57, 1.9 ECTS
o charakterze praktycznym: 60, 2 ECTS
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student:
Zna pojęcie algorytmu oraz zasady projektowania i analizy algorytmów. KP6_WG3
Zna podstawowe techniki i metody programowania, paradygmaty i języki programowania. KP6_WG4
Umiejętności
Student:
Samodzielnie potrafi zaprojektować algorytmy realizujące wybrane zadania, potrafi przeprowadzić analizę złożoności danego algorytmu. KP6_UW3
Wybiera odpowiedni paradygmat i język programowania do rozwiązania określonego typu zadań. KP6_UW4
Samodzielnie implementuje algorytmy stosując odpowiednie elementy wybranego języka programowania. KP6_UW5
Posługuje się wzorcami projektowymi, posługuje się API, umie wykorzystać narzędzia wspomagające proces tworzenia, testowania i debugowania oprogramowania. KP6_UW11
Potrafi samodzielnie opracować rozwiązanie zadanego zagadnienia informatycznego z pogranicza teorii i praktyki oraz przedstawić rozwiązanie i wnioski. KP6_UK3
Potrafi współpracować w grupie realizując wspólne projekty. KP6_UO2
Rozumie potrzebę podnoszenia swoich umiejętności i kwalifikacji. KP6_UU1
Kompetencje społeczne
Student:
Starannie określa priorytety i kolejność swoich działań. KP6_KK1
Kryteria oceniania
Zaliczenie
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Lars Powers, Mike Snell - Microsoft Visual Studio 2008. Ksiega eksperta. Helion, 2009.
2. Andrew Thoelsen - Jezyk C# i platforma .NET. Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008.
Literatura dodatkowa:
1. John Sharp, Jon Jagger - Microsoft Visual C# .NET. Wydawnictwo RM, 2002.
2. Allen Jones - C# Księga przykładów. Promise, 2005.
3. Jose Mojica - C# i ASP.net. Szybki start. Helion, 2004.
4. Joe Mayo - C# 3.0 dla .NET 3.5 Księga eksperta. Helion, 2010.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: