Zaawansowane programowanie 400-IS1-2ZPR
Profil studiów: praktyczny
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy moduł 8 Programowanie
Dziedzina: nauki ścisłe i przyrodnicze
Dyscyplina: informatyka
Rok studiów / semestr: 2/ 3
Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów):
Wykład: 15h, ćwiczenia 15h, Laboratorium: 30h
Metody Dydaktyczne: Wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych oraz angażowanie studentów do aktywnego udziału w dyskusji podczas wykładu i zadawania pytań. Samodzielne oraz grupowe rozwiązywania zadań i tworzenie projektów programistycznych podczas laboratoriów. Ćwiczenia -indywidualne i grupowe rozwiązywanie zadań, dyskusja w grupie.
Punkty ECTS: 4
Bilans nakładu pracy studenta:
Udział w zajęciach:
- wykład 15h
- ćwiczenia 15h,
- laboratorium 30h
Przygotowanie do zajęć:
- wykład 5h
- ćwiczenia 5h
- laboratorium 10h
Zapoznanie z literaturą: 5h
Sprawozdania, raporty z zajęć, prace domowe: 5h
Przygotowanie do kolokwium: 10h
Przygotowanie do egzaminu: 5h
Czas trwania egzaminu: 90 minut
Zadania projektowe realizowane w domu: 25h
Udział w konsultacjach: 5h
Wskaźniki ilościowe:
wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 60, 2,6 ECTS
o charakterze praktycznym: 75, 3 ECTS
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zna podstawy języka Java - KP6_WG3 (+), KP6_WG4 (+++),
Student zna zasady obiektowości w języku Java - KP6_WG3 (+), KP6_WG4 (+++)
Student zna zaawansowane funkcje języka Java - KP6_WG3 (++), KP6_WG4 (+++), KP6_WG6 (+++)
Student potrafi napisać samodzielnie aplikację w języku Java - KP6_UW4 (+++), KP6_UW5 (+++), KP6_UW6,(+++) KP6_UW11 (+++), KP6_UK1(+++), KP6_UK3,(+++), KP6_UU1 (++), KP6_KK1 (+++)
Kryteria oceniania
forma zaliczenia przedmiotu: egzamin
forma zaliczenia ćwiczeń: kolokwium
forma zaliczenia laboratorium: projekty programistyczne
Literatura
1. Naci Dai, Lawrence Mandel, Arthur Ryman, Eclipse Web tools platform : tworzenie aplikacji www w języku Java, 732 s, Gliwice : Helion,2008.
2. Janusz Grzyb, J2ME : tworzenie gier, 266 s, Gliwice : Wydawnictwo Helion, 2008.
3. Anil Hemrajani, Java : tworzenie aplikacji sieciowych za pomocą Springa, Hibernate i Eclipse, 351 s, Gliwice : Helion, 2007.
4. Bruce Eckel, Thinking in Java : edycja polska, Wyd. 4, 1248 s, Gliwice : Helion, 2006.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: