Programowanie we frameworkach 400-IS1-3PRF
Profil studiów: praktyczny.
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: Obowiązkowy
Dziedzina: Nauki ścisłe i przyrodnicze
Dyscyplina: Informatyka techniczna i telekomunikacja
Rok studiów/semestr: 3 / 5
Wymagania wstępne: patrz "Założenia (opisowo)"
Liczba godzin wykładów: 15 godzin
Liczba godzin laboratorium: 30 godzin
Liczba godzin projektów: 15 godzin
Metody dydaktyczne: wykład, prace laboratoryjne i projekt, sprawozdanie i prezentacja prac, konsultacje.
Punkty ECTS: 5
Bilans nakładu pracy studenta:
(i) związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego nakładu nauczyciela i studenta - 63 godzin (2,5 ECTS):
- udział w zajęciach: 60 godz.
- czas trwania zaliczenia: 1 godz.
- udział w konsultacjach: 2 godz.
(ii) związany z zajęciami o charakterze praktycznym -- 100 godzin (4 ECTS)
- Przygotowanie do zajęć, zaliczenia: 80 godz.
- Przygotowanie do zaliczenia i konsultacje: 20 godz.
W cyklu 2022:
Profil studiów: praktyczny. Metody dydaktyczne: wykład, prace laboratoryjne i projekt, sprawozdanie i prezentacja prac, konsultacje. Punkty ECTS: 5 Bilans nakładu pracy studenta: |
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
KP6_WG4 - zna podstawowe języki programowania stosowane we frameworkach,
KP6_WG5 - zna zasady bazy danych stosowane w różnych frameworkach,
KP6_WG6 - zna metodologie i narzędzia umożliwiające tworzenie oprogramowania z wykorzystywaniem popularnych frameworków dla pracy w środowisku internetowym,
KP6_UW7 - potrafi zaprojektować i zaimplementować bazę danych zgodnie zapotrzebowaniem biznesowym,
KP6_UW11 - potrafi posługiwać się API, wykorzystać narzędzia wspomagające proces tworzenia, testowania i debugowania oprogramowania
KP6_UW13 - potrafi tworzyć oprogramowanie typu klient – serwer,
KP6_UW14 - potrafi wykorzystywać technologie tworzenia oprogramowania pracującego w Internecie,
KP6_UO1 - potrafi pracować w zespole programistycznym,
KP6_UO2 - współpracować w grupie,
KP6_UU1 - samodzielnie planować rozwój własny,
KP6_UU2 - przyswajać narzędzia informatyczne realizując prace we frameworkach.
Kryteria oceniania
Forma zaliczenia przedmiotu: zaliczenie na ocenę.
Ocena pracy studenta oparta jest na ocenie jego prac
Podstawą zaliczenia jest osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia oraz wiedza i umiejętności dt. zakresu przedmiotu.
Skala ocen:
0% - 50.9% - ocena niedostateczna
51% - 60.9% - ocena dostateczna
61% - 70.9% - ocena dostateczna plus
71% - 80.9% - ocena dobra
81% - 90.9% - ocena dobra plus
91% - 100% - ocena bardzo dobra
Literatura
Podstawowa literatura
Alan Forbes. The Joy of PHP Programming: A Beginner’s Guide to Programming Interactive Web Applications with PHP and MySQL. Fifth Edition and up. Plum Island Publisher. [ https://archive.org/details/joyofphpbeginner0000forb ]
Tom Butler & Kevin Yank. PHP & MySQL Novice to Ninja. Sixth Edition and up. Publisher – SitePoint.
[ https://www.oreilly.com/library/view/php-mysql/9781098129552/]
[ https://books.google.lt/books/about/PHP_MySQL_Novice_to_Ninja.html?id=jF48DwAAQBAJ&redir_esc=y]
Pomocnicza literatura
The Most Popular PHP Frameworks to Use in 2022. https://kinsta.com/blog/php-frameworks/
Laravel 9 tutorial. https://youtu.be/aE23W1Tf_ZU
W cyklu 2022:
Podstawowa literatura Alan Forbes. The Joy of PHP Programming: A Beginner’s Guide to Programming Interactive Web Applications with PHP and MySQL. Fifth Edition and up. Plum Island Publisher. [ https://archive.org/details/joyofphpbeginner0000forb ] Tom Butler & Kevin Yank. PHP & MySQL Novice to Ninja. Sixth Edition and up. Publisher – SitePoint. Pomocnicza literatura Laravel 9 tutorial. https://youtu.be/aE23W1Tf_ZU |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: