Komunikacja społeczna 400-US1-1KSE
Celem realizacji przedmiotu jest zapoznanie studentów z najważniejszymi teoriami komunikacij społecznej. Podczas zajęć będą omawiane najbardziej znane modele komunikacji transmisyjnej oraz konstytutywnej. Studenci poznają inne teorie komunikacji społecznej.
Profil studiów: praktyczny
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy
Dziedzina nauk społecznych, nauki o polityce i administracji
Rok studiów/semestr: I rok, I semestr
Wymagania wstępne: -
Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 60 godz. konwersatorium
Metody dydaktyczne:
W ciągu semestru będą używane różne metody dydaktyczne, takie jak: wykład, dyskusja, pogadanka, praca z tekstem, prezentacje wybranego tematu.
Punkty ECTS: 6
Bilans nakładu pracy studenta:
udział w konwersatoriach 60 godz.
udział w konsultacjach 5 godz.
przygotowanie do zaliczenia 20 godz.
zapoznanie się z literaturą 20 godz.
przygotowanie do zajęć 45 godz.
Wskaźniki ilościowe
nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela akademickiego: 65 godz. 2,6 ECTS
nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym: 150 godz. 6 ECTS
W cyklu 2022:
Celem realizacji przedmiotu jest zapoznanie studentów z najważniejszymi teoriami komunikacij społecznej. Podczas zajęć będą omawiane najbardziej znane modele komunikacji transmisyjnej oraz konstytutywnej. Studenci poznają inne teorie komunikacji społecznej. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024: | W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Efekty kształcenia
Student rozumie podstawowe założenia i terminologię właściwą komunikacji społecznej oraz dysponuje wiedzą w zakresie komunikacji międzynarodowej, politycznej oraz interpersonalnej.
Student potrafi w sposób prawidłowy zastosować wiedzę w zakresie komunikacji społecznej, również w wymiarze działalności zawodowej.
W oparciu o zdobytą wiedzę identyfikować potencjalne możliwości rozwiązywania problemów natury komunikacji społecznej.
Kryteria oceniania
Zaliczenie końcowe pisemne.
Literatura
Arystoteles, Retoryka Poetyka, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1988
B. Kovach, T. Rosenstiel, The Elements of Journalism. What Newspeople Should Know and the Public Should Expect, Three Rivers Press, Nowy Jork, Toronto, Londyn 2001,
Blumenthal, Sidney. The permanent campaign : inside the world of elite political operatives. Boston : Beacon Press, 1980
Carey, J. W. (2009) Communication as Culture: Essays on Media and Society. Revised Edition. New York and London: Routledge.
Craig, R. T. (1999) „Communication Theory as a Field“, Communication Theory, vol. 9, # 2: 119-161.
Dobek-Ostrowska, Bogusława, Komunikowanie polityczne i publiczne, PWN, Warszawa 2006, s. 155.
Fiske John, Wprowadzenie do badań nad komunikowaniem, Astrum, 2008
Frączek, Adriana Komunikacja interpersonalna, Studia Gdańskie. Wizje i rzeczywistość 9,118-131 2012
Kirtiklis, Kęstas, Įvadas į komunikacijos filosofiją, 2014
Maigret Eric, Socjologia komunikacji i mediów, 2012
McCombs, Maxwell E., and Donald L. Shaw. “The Agenda-Setting Function of Mass Media.” The Public Opinion Quarterly, vol. 36, no. 2, 1972, pp. 176–87. JSTOR,
Michalczyk S., Komunikowanie polityczne. Teoretyczne aspekty procesu, ŚLĄSK Wydawnictwo Naukowe, Katowice 2005,
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: