Repetytorium z języka polskiego 2 400-US1-1RP2
Profil studiów: praktyczny
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy
Dziedzina: nauki humanistyczne
Dyscyplina: językoznawstwo
Rok studiów/semestr: letni
Wymagania wstępne: brak
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 15 godz. ćwiczeń
Metody dydaktyczne: wykład informacyjny, dyskusja dydaktyczna, pogadanka
Punkty ECTS: 1
Bilans nakładu pracy studenta:
udział w zajęciach: ćwiczenia 15
prace domowe: 10
przygotowanie do zaliczenia: 5
udział w konsultacjach: 15
Wskaźniki ilościowe:
Nakład pracy studenta związany z zajęciami:
- wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 15 godz. 0,5pkt ECTS;
- o charakterze praktycznym: 15 godz. 0,5 pkt ECTS
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KP6_WG2 Student zna podstawowe założenia i terminologię właściwą naukom prawnym, politycznym, ekonomicznym oraz w sferze nauk o kulturze, dysponuje wiedzą w zakresie ich wzajemnych relacji oraz właściwych im więzi
społecznych.
KP6_UK2 Student potrafi przygotować typowe prace pisemne oraz wystąpienia
ustne dotyczące zagadnień związanych z europeistyką, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł.
KP6_UK3 Student ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki
i dyscyplin naukowych, właściwych dla europeistyki, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
KP6_UU1 Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie.
KP6_KO1 Student gotów do uczestniczenia w przygotowaniu projektów społecznych (politycznych, gospodarczych, obywatelskich)
uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne.
Kryteria oceniania
Zaliczenie z oceną jest dokonywane na podstawie zadań domowych, zadań wykonywanych na zajęciach, aktywności w trakcie zajęć oraz kolokwium pisemnego. Warunkiem uzyskania zaliczenia jest również systematyczne uczęszczanie studenta na zajęcia. W wypadku nieusprawiedliwionej nieobecności student jest zobowiązany do wykonania dodatkowych zadań. Pozytywna ocena pod warunkiem uzyskania 51% punktów.
Literatura
Wielki słownik poprawnej polszczyzny pod red. Andrzeja Markowskiego, Warszawa 2015
K. Geben, Współczesny język polski. Swoistość języka polskiego na Wileńszczyźnie, Wilno 2019
https://www.vu.lt/leidyba/images/eknygos/Geben_Wspolczesny_jezyk_polski.pdf
Jak cię słyszą, tak cię widzą. Poradnik poprawnej i kulturalnej komunikacji, Podręcznik opracowany w ramach innowacji społecznej pn. Wolność bez barier , Szczecin 2019. http://spoldzielnie.org/uploaded/file/Innowacje/Podr%C4%99cznik%20kultura%20j%C4%99zyka.pdf
A. Dąbrowska, U. Dobesz, M. Pasieka, Co warto wiedzieć. Poradnik metodyczny dla nauczycieli języka polskiego jako obcego na Wschodzie, Warszawa 2010
http://www.bc.ore.edu.pl/dlibra/doccontent?id=188
K. Kłosińska, Formy i normy, czyli poprawna polszczyzna w praktyce , Warszawa 2004
https://vk.com/doc175084293_437172432?hash=c8aece0a44366d52e9
J.Zgrzywa, Praktyczna gramatyka języka. Zestaw ćwiczeń dla uczących się języka polskiego
http://www.cp.edu.pl/pl/o_nas/publikacje/pozostale/praktyczna-gramatyka-jezyka-polskiego/praktyczna-gramatyka-jezyka-polskiego.pdf
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: