Marketing miast i regionów europejskich 400-US1-3MMR
Profil studiów: Praktyczny
Forma studiów: Stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: Specjalnościowy, M_30
Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki ekonomiczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości
Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, rok III, semestr 5
Wymagania wstępne: Brak
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Wykład 30 godz.; ćwiczenia 30 godz.
Metody dydaktyczne: wykład konwersatoryjny, prezentacje
Formy zaliczenia przedmiotu: wykłady: egzamin pisemny, ćwiczenia: aktywność na zajęciach i projekt końcowy grupowy
Punkty ECTS 6
Bilans nakładu pracy studenta
- Przygotowanie do wykładów - 15 godz.
- Udział w wykładach - 30 godz.
- Studia literaturowe - 20 godz.
- Przygotowanie do egzaminu - 10 godz.
- Konsultacje - 15 godz.
- Przygotowanie do ćwiczeń - 20 godz.
- Udział w ćwiczeniach - 30 godz.
- Przygotowanie projektu - 10 godz.
Wskaźniki ilościowe
Nakład pracy studenta związany z zajęciami :
- wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: liczba godzin 75 punkty ECTS 3
- o charakterze praktycznym: liczba godzin: 40 punkty ECTS 1,6
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
UMIEJĘTNOŚCI
K1A_U02 potrafi w sposób prawidłowy aplikować zdobytą wiedzę w zakresie podstaw ekonomii do rozwiązywania problemów praktycznych, również w wymiarze działalności zawodowej
K1A_U04 potrafi prawidłowo ocenić przebieg określonych procesów politycznych i gospodarczych, rozumie ich istotę i dostrzega ich przyczyny, efekty i znaczenie oraz wewnętrzne i zewnętrzne uwarunkowania
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
K1A_K05 umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych (politycznych, gospodarczych, obywatelskich) uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
K1A_K07 potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Kryteria oceniania
Egzamin pisemny składający się z części testowej oraz opisowej (zalicza uzyskanie 51 % maksymalnej liczby punktów).
Zaliczenie na podstawie uzyskanych wyników z aktywności przewidzianych na zajęcia (ok 20 pkt.) oraz projektu końcowego (10 pkt.) - zaliczenie uzyskuje student, który uzyska minimum (10 pkt. aktywność i min. 5 pkt. projekt).
Literatura
1. Pogorzelski, J., Praktyczny marketing miast i regionów, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2012
2. Szromnik, A. T. (red.), Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Oficyna Kluwer Wolters Kluwer Business, Kraków, 2010
3. Florek M., Augustyn A., Strategia promocji jednostek samorządu terytorialnego – zasady i procedury, Best Place, Warszawa 2011
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: