Seminarium cz.2 400-US1-3SD2
profil studiów - praktyczny
forma studiów - stacjonarne
rodzaj przedmiotu - seminarium
dziedzina i dyscyplina nauki - nauki społeczne i nauki prawne
rok studiów/semestr - rok III/semestr VI
wymagania wstępne - uprzednie zaliczenie proseminarium oraz seminarium cz. I
liczba godzin zajęć dydaktycznych - 45 (cz. II) godz. seminarium
metody dydaktyczne - właściwe dla seminarium, konsultacje
punkty ECTS - 21 (cz. I i II)
bilans nakładu pracy studenta (łącznie cz. I i cz. II):
- udział w seminarium - 90 godz.
- udział w konsultacjach - 172,5 godz.
- nakład samodzielnej pracy studenta - 262,5 godz. (przygotowanie do zajęć, samodzielna praca nad ukończeniem pracy licencjackiej)
razem: 525 godz., co odpowiada 21 p. ECTS
wskaźniki ilościowe
- nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 262,5 godz. (seminarium, konsultacje),
co
odpowiada 10,5 pkt ECTS
- nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela - 262,5 godz., co odpowiada 10,5 pkt ECTS
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
wiedza
- absolwent zna i rozumie w podstawowym zakresie system prawa unijnego, jego źródła, wybrane instytucje i mechanizmy w tym ma
wiedzę dotyczącą
sposobów tworzenia prawa UE oraz jego wpływu na sytuację państw członkowskich Unii i jednostek; ma wiedzę w zakresie relacji między
prawem Unii Europejskiej a prawem międzynarodowym publicznym i prawem krajowym; zna wiodące poglądy w tej materii (KP6_WG5)
- absolwent zna i rozumie przyczyny i rozwój integracji europejskiej, jej mechanizmy, znaczenie i efekty oraz wpływ na rozwój instytucji i
struktur
prawnych i społecznych (KP6_WG4)
umiejętności
- absolwent potrafi przygotować typowe prace pisemne - na czele z pracą dyplomową - oraz wystąpienia ustne dotyczące zagadnień
związanych z europeistyką, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych a także różnych źródeł (KP6_UK2)
weryfikacja efektów - metodami właściwymi dla seminarium, w tym:
- bieżąca kontrola poczynań studenta w zakresie analizy zagadnień objętych pracą licencjacką, doboru źródeł oraz zaawansowania
przygotowań planu (i samej) pracy dyplomowej
- ocena przygotowania studenta do publicznej prezentacji własnych dokonań oraz umiejętności uczestnictwa w dyskusji na wybrane
tematy związane z tematyką seminarium oraz ocena wykorzystania tego rodzaju aktywności do doskonalenia pracy licencjackiej
warunkiem uzyskania pozytywnej oceny jest przygotowanie ostatecznej wersji pracy dyplomowej spełniającej stosowne wymogi oraz
stosowna liczba obecności (minimum 50% obecności)
z uwagi na sytuację epidemiczną zastrzega się (stosownie do decyzji władz Uczelni) możliwość prowadzenia zajęć (i konsultacji) w trybie
zdalnym z użyciem środków komunikacji elektronicznej (EduPortal) oraz wymianę informacji, materiałów a także weryfikację dokonań i
postępów studenta w podobnej formie w tym z wykorzystaniem systemu USOS jako stosownego komunikatora
Kryteria oceniania
właściwe dla seminarium, w tym:
- bieżąca kontrola poczynań studenta w zakresie analizy zagadnień objętych pracą licencjacką, doboru źródeł oraz zaawansowania
przygotowań pracy dyplomowej;
-napisanie pracy dyplomowej
- ocena przygotowania studenta do publicznej prezentacji własnych dokonań oraz umiejętności uczestnictwa w dyskusji na wybrane
tematy związane z tematyką seminarium oraz ocena wykorzystania tego rodzaju aktywności do doskonalenia pracy licencjackiej
warunkiem uzyskania pozytywnej oceny jest przygotowanie ostatecznej wersji pracy magisterskiej spełniającej stosowne wymogi oraz
stosowna liczba obecności (co najmniej 50% obecności)
z uwagi na sytuację epidemiczną zastrzega się (stosownie do decyzji władz Uczelni) możliwość prowadzenia zajęć (i konsultacji) w trybie
zdalnym z użyciem środków komunikacji elektronicznej (EduPortal) oraz wymianę informacji, materiałów a także weryfikację dokonań i
postępów studenta w podobnej formie w tym z wykorzystaniem systemu USOS jako stosownego komunikatora
Literatura
Podstawowa:
Dudziak A, Żejmo A., Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa 2008.
Pawlik K., Zenderowski R., Dyplom z internetu: jak korzystać z internetu pisząc prace dyplomowe?, CeDeWu, Warszawa 2020.
Dodatkowa:
Wojciechowska R., Przewodnik metodyczny pisania pracy dyplomowej, Difin, Warszawa 2010.
Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, Wydanie XI, CeDeWu, Warszawa 2020.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: