Seminarium cz.1 400-US1-3SE1
profil studiów - praktyczny
forma studiów - stacjonarne
rodzaj przedmiotu - seminarium
dziedzina i dyscyplina nauki - nauki społeczne i nauki prawne
rok studiów/semestr - rok III/semestr V-VI
wymagania wstępne - brak
liczba godzin zajęć dydaktycznych - 90 (cz. I i II) godz. seminarium
metody dydaktyczne - właściwe dla seminarium, konsultacje
punkty ECTS - 21 (cz. I i II)
bilans nakładu pracy studenta:
- udział w seminarium - 90 godz.
- udział w konsultacjach - 47,5 godz.
- nakład samodzielnej pracy studenta - 387,5 godz. (przygotowanie do zajęć, samodzielna praca nad ukończeniem pracy licencjackiej)
razem: 525 godz., co odpowiada 21 p. ECTS
wskaźniki ilościowe
- nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 137,5 godz. (seminarium, konsultacje),
co odpowiada 5,5 pkt ECTS (cz. I i II)
- nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela - 387,5 godz., co odpowiada 15,5 pkt ECTS (cz. I i II)
- nakład pracy studenta kształtujący umiejętności praktyczne - 525 godz., co odpowiada 21 pkt ECTS (cz. I i II)
W cyklu 2022:
Prezentacja i ocena zebranych materiałów, niezbędnych do konstrukcji pracy dyplomowej. |
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
wiedza
- absolwent zna i rozumie w podstawowym zakresie system prawa unijnego, jego źródła, wybrane instytucje i mechanizmy w tym ma wiedzę dotyczącą
sposobów tworzenia prawa UE oraz jego wpływu na sytuację państw członkowskich Unii i jednostek; ma wiedzę w zakresie relacji między prawem Unii Europejskiej a prawem międzynarodowym publicznym i prawem krajowym; zna wiodące poglądy w tej materii (KP6_WG5)
- absolwent zna i rozumie przyczyny i rozwój integracji europejskiej, jej mechanizmy, znaczenie i efekty oraz wpływ na rozwój instytucji i struktur
prawnych i społecznych (KP6_WG4)
umiejętności
- absolwent potrafi przygotować typowe prace pisemne - na czele z pracą dyplomową - oraz wystąpienia ustne dotyczące zagadnień związanych z europeistyką, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych a także różnych źródeł (KP6_UK2)
weryfikacja efektów - metodami właściwymi dla seminarium, w tym:
- bieżąca kontrola poczynań studenta w zakresie analizy zagadnień objętych pracą licencjacką, doboru źródeł oraz zaawansowania przygotowań planu (i samej) pracy dyplomowej
- ocena przygotowania studenta do publicznej prezentacji własnych dokonań oraz umiejętności uczestnictwa w dyskusji na wybrane tematy związane z tematyką seminarium oraz ocena wykorzystania tego rodzaju aktywności do doskonalenia pracy licencjackiej
z uwagi na sytuację epidemiczną zastrzega się (stosownie do decyzji władz Uczelni) możliwość prowadzenia zajęć (i konsultacji) w trybie zdalnym z użyciem środków komunikacji elektronicznej (Blackboard) oraz wymianę informacji, materiałów a także weryfikację dokonań i postępów studenta w podobnej formie w tym z wykorzystaniem systemu USOS jako stosownego komunikatora
Kryteria oceniania
właściwe dla seminarium, w tym:
- bieżąca kontrola poczynań studenta w zakresie analizy zagadnień objętych pracą licencjacką, doboru źródeł oraz zaawansowania
przygotowań planu (i samej) pracy dyplomowej
- ocena przygotowania studenta do publicznej prezentacji własnych dokonań oraz umiejętności uczestnictwa w dyskusji na wybrane
tematy związane z tematyką seminarium oraz ocena wykorzystania tego rodzaju aktywności do doskonalenia pracy licencjackiej
Warunkiem zaliczenia seminarium cz. 1 jest opracowanie koncepcji pracy (temat pracy, uzasadnienie wyboru tematu, problem badawczy, cel pracy, plan pracy, literatura) ,
złożenie i zaakceptowanie przez promotora znaczącej części pracy pracy licencjackiej oraz
stosowna liczba obecności (co najmniej 50% obecności)
z uwagi na sytuację epidemiczną zastrzega się (stosownie do decyzji władz Uczelni) możliwość prowadzenia zajęć (i konsultacji) w trybie zdalnym z użyciem środków komunikacji elektronicznej (Blackboard) oraz wymianę informacji, materiałów a także weryfikację dokonań i postępów studenta w podobnej formie w tym z wykorzystaniem systemu USOS jako stosownego komunikatora
Literatura
Podstawowa:
Dudziak A, Żejmo A., Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa 2008.
Pawlik K., Zenderowski R., Dyplom z internetu: jak korzystać z internetu pisząc prace dyplomowe?, CeDeWu, Warszawa 2020.
Dodatkowa:
Wojciechowska R., Przewodnik metodyczny pisania pracy dyplomowej, Difin, Warszawa 2010.
Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, Wydanie XI, CeDeWu, Warszawa 2020.
W cyklu 2022:
jak w części A |
Uwagi
W cyklu 2022:
Zajęcia w formie konwersatorium, prezentacje multimedialne, dyskusja nad określonymi problemami i tematami, konsultacje indywidualne |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: