Konwersatorium w języku angielskim 410-KS1-3KJA5
Kierunek studiów: Kognitywistyka i Komunikacja
Poziom kształcenia: pierwszego stopnia
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: przedmiot obowiązkowy, moduł podstawowy
Dziedzina nauk humanistycznych
Rok studiów/ semestr: III rok, V semestr
Metody dydaktyczne - konwersatorium i konsultacje
Liczba godzin zajęć dydaktycznych: konwersatorium - 15 godz.
Punkty ECTS: 1
Ogólny nakład pracy studenta: 25 godz. w tym: udział w konwersatorium: 15 godz.;
przygotowanie się do zajęć, zaliczeń: 8,1 godz.;
udział w konsultacjach, zaliczeniach: 1,9 godz.
Wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 16,9 godz. (0,7 ECTS), nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym - 10 godz. (0,4 ECTS)
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
- student zna podstawowe pojęcia dyscyplin składowych kognitywistyki i komunikacji, (KP6_WG1)
Umiejętności:
- student posługuje się językiem angielskim zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, (KP6_UK9)
- przeprowadza analizę logiczną wypowiedzi językowej z uwagi na jej wartość poznawczą i komunikacyjną, (KP6_UW9)
Kompetencje społeczne:
- student przyjmuje postawę krytyczną w dyskusjach naukowych i światopoglądowych; uznaje znaczenie wiedzy i racjonalnej argumentacji, (KP6_KK1)
- jest otwarty na nowe tendencje we współczesnej nauce i w społeczeństwie, (KP6_KK2)
Sposoby weryfikacji KP6_WG1, UK9, UW9, KK1: ocena ciągła na podstawie aktywności na zajęciach, dyskusji ogólnej i dyskusji w parach/grupach.
Kryteria oceniania
Prezentacja powerpoint wprowadzająca do omawianych zagadnień, dyskusja w języku angielskim na podstawie literatury naukowej i materiałów audiowizualnych.
Dopuszczalna jest jedna nieobecność. Możliwość odpracowania więcej niż jednej nieobecności - odpowiedź ustna na konsultacjach.
Literatura
- K. Weintraub, Meet the pigs that could solve the human organ transplant crisis; 2019. (https://www.technologyreview.com/2019/11/01/132110/meet-the-pigs-that-could-solve-the-human-organ-transplant-crises/)
- R. Truog, Death is universal, but sometimes murky; 2018. (https://bioethics.hms.harvard.edu/news/death-universal-sometimes-murky)
- Perspectives on gene editing (https://news.harvard.edu/gazette/story/2019/01/perspectives-on-gene-editing/)
- S. Stucki, Towards a Theory of Legal Animal Rights: Simple and Fundamental Rights; 2020. (https://doi.org/10.1093/ojls/gqaa007)
- Renzo Llorente, „The Moral Framework of Peter Singer’s Animal Liberation”, ETHICAL PERSPECTIVES 16, no.1 2009, 61-80.
- Tom Regan, The Case for Animal Rights, The Humane Society Institute for Science and Policy WBI Studies Repository, 1986. (https://www.wellbeingintlstudiesrepository.org/cgi/viewcontent.cgi?article=1003&context=acwp_awap)
- Calculating Consequences:The Utilitarian Approach to Ethics (https://www.scu.edu/ethics/ethics-resources/ethical-decision-making/calculating-consequences-the-utilitarian-approach/)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: