Język rosyjski 3 420-IS1-2JR3
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy
Rok studiów / semestr: 2 / 3
Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów): Student powinien zaliczyć drugą część przedmiotu oznaczoną kodem 420-IS1-1JR2.
Ćwiczenia: 30
Stosowane metody dydaktyczne: konsultacje, praca nad literaturą, rozwiązywanie zadań domowych, dyskusje w grupach problemowych. Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń, kształtujących wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie.
Punkty ECTS: 3
Bilans nakładu pracy studenta:
Udział w zajęciach: 30 h
Przygotowanie do zajęć, zaliczeń: 50 h
Udział w konsultacjach: 1 h
Wskaźniki ilościowe:
- nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela (w tym konsultacje): 31h, 1 ECTS
- nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela: 50h, 2 ECTS
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia w ramach realizacji przedmiotu:
KA6_UK1: Posługuje się terminologią informatyczną w języku obcym na poziomie B2.
KA6_UO2: Potrafi współpracować w grupie realizując wspólne projekty.
KA6_UU1: Rozumie potrzebę podnoszenia swoich umiejętności i kwalifikacji, monitoruje technologii i narzędzi informatycznych.
KA6_KK1: Starannie określa priorytety i kolejność swoich działań.
KA6_KO1: Wykazuje odpowiednią postawę niezbędną do podjęcia praktycznej aktywności w społeczeństwie informacyjnym.
Kryteria oceniania
Praktyczne ćwiczenia rozwijają wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. Wiedza sprawdzana jest w formie testów pisemnych, wypowiedzi pisemnych oraz ustnych.
Ogólna forma zaliczenia: zaliczenie na ocenę po III semestrze.
Literatura
Literatura podstawowa:
Сущность процесса глобализации, [online: https://works.doklad.ru/view/ItQz728PzQc.html].
Для начала стоит ответить на вопрос - что же такое Интернет?, [online: http://www.nvtc.ee/e-oppe/Norman/internet/__1.html].
14 компьютерных программ для креативных людей, [online: https://www.hotcourses.ru/study-abroad-info/latest-news/best-programs-to-develop-your-creativity/].
Шауцукова Л.З., Информатика 10-11, Москва 2004, [online: http://11klasov.ru/informatics/93-informatika-10-11-kniga-1-teoriya-s-zadachami-i-resheniyami-shaucukova-lz.html].
Literatura uzupełniająca:
Szczygielska Swietłana, Русский язык. Repetytorium tematyczno-leksykalne, Poznań 2004.
Stiepanowa N., Chrzanowska M., Język rosyjski. Wzory wypracowań wraz z tłumaczeniami, Warszawa 2004.
Aktualne materiały z Internetu.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: