Programowanie funkcyjne 420-IS1-3PF
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: fakultatywny
Dziedzina: nauki ścisłe i przyrodnicze; dyscyplina: informatyka
Rok studiów / semestr: 3 / 6
Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów): Przedmioty wprowadzające: Podstawy programowania strukturalnego
Wykład: 15
Laboratorium: 30
Metody dydaktyczne: wykład, ćwiczenia
Punkty ECTS: 4
Bilans nakładu pracy studenta:
Udział w zajęciach:
- wykład 15h
- laboratorium 30h
Przygotowanie do zajęć:
- wykład 8h
- laboratorium 15h
Prace domowe: 15h
Przygotowanie do kolokwium: 6h
Przygotowanie do zaliczenia: 8h
Łączna liczba godzin egzaminów oraz zaliczeń i kolokwiów: 6h
Udział w konsultacjach: 7h
Wskaźniki ilościowe:
- nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 52h, 2 ECTS
- nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela: 52h, 2 ECTS
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (lista przedmiotów)
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się w ramach realizacji przedmiotu:
zna założenia paradygmatu programowania funkcyjnego. KA6_WG4, KA6_WG11
zna rachunek lambda. KA6_WG1, KA6_WG11
potrafi prowadzić rozumowania w rachunku lambda. KA6_UW4, KA6_UW16
potrafi stosować wybrany język funkcyjny. KA6_UW7
potrafi stosować zamiennie języki funkcyjne i imperatywne w zależności od realizowanego zadania. KA6_UW7
dobór narzędzi odpowiedni do realizowanego zadania. KA6_KK1
Kryteria oceniania
Ogólna forma zaliczenia: 1 kolokwium po części dotyczącej lambda rachunku, 1 kolokwium po części programowania. Zaliczenie pisemne na ocenę.
Literatura
Literatura podstawowa:
- R. Nederpelt, H. Geuvers, „Type Theory and Formal Proof", Cambridge University Press 2014
- H. Abelson, G. J. Sussman, „Struktura i interpretacja programów komputerowych”, WNT 2002
Literatura uzupełniająca:
- E. Chailloux, P. Manoury, B. Pagano, „Developing Applications with Objective Caml”, http://caml.inria.fr/pub/docs/oreilly-book/
- http://www.ocaml-tutorial.org/
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: