Projekt zespołowy 420-IS1-3PZ
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy
Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki ścisłe i przyrodnicze, informatyka
Rok studiów / semestr: 3 / 6
Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów): brak
Przedmioty wprowadzające: Programowanie w środowiskach graficznych, Inżynieria oprogramowania 1, Inżynieria oprogramowania 2.
Projekt: 30
Metody dydaktyczne: Laboratorium, konsultacje, metoda problemowa, dyskusja, prezentacja zagadnień.. Przygotowanie dokumentacji i oprogramowanie zadanego problemu, praca w grupie w trybie projektu.
Punkty ECTS: 5
Bilans nakładu pracy studenta:
Udział w zajęciach:
- projekt 30h
Zapoznanie z literaturą: 10h,
Sprawozdania, raporty z zajęć, prace domowe: 20h
Zadania projektowe realizowane w domu: 55h
Przygotowanie do cyklicznych prezentacji wyników pracy: 15h
Udział w konsultacjach: 1 h
Wskaźniki ilościowe:
- nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 31h, 1 ECTS
- nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela: 100h, 4 ECTS
Tryb prowadzenia przedmiotu
w sali
Wymagania (lista przedmiotów)
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się w ramach realizacji przedmiotu:
Wiedza:
Ma podstawową wiedzę o cyklu życia systemów informatycznych - KA6_WG4, KA6_WG5, KA6_WG8, KA6_WG12
Zna podstawowe metody, techniki i narzędzia stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań informatycznych - KA6_WG4, KA6_WG5, KA6_WG8, KA6_WG12
Umiejętności:
Ma umiejętność projektowania prostych systemów informatycznych, potrafi stworzyć model prostego systemu - KA6_UW6, KA6_UW7, KA6_UW17
Potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować prosty system informatyczny, używając właściwych metod, technik i narzędzi - KA6_UW6, KA6_UW7, KA6_UW8, KA6_UW17
Potrafi wykonać prostą analizę sposobu funkcjonowania systemu informatycznego i ocenić istniejące rozwiązania informatyczne, przynajmniej w odniesieniu do ich cech funkcjonalnych - KA6_UW15, KA6_UW17
Potrafi ocenić, na podstawowym poziomie, przydatność rutynowych metod i narzędzi informatycznych oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia do typowych zadań informatycznych - KA6_UW8, KA6_UW15, KA6_UW11
Ma umiejętność przeprowadzania testów funkcjonalnych - KA6_UW15
Potrafi samodzielnie opracować rozwiązanie zadanego zadania informatycznego z pogranicza teorii i praktyki oraz przedstawić rozwiązanie i wnioski - KA6_UK3
Potrafi przygotować opracowanie zagadnień informatycznych w języku polskim oraz zaprezentować je - KA6_UK2
Potrafi pracować indywidualnie i w zespole informatyków przy kompleksowym rozwiązaniu zadanego problemu, w tym także potrafi zarządzać swoim czasem oraz podejmować zobowiązania i dotrzymywać terminów - KA6_UO1
Potrafi współpracować w grupie realizując wspólne projekty - KA6_UO2
Rozumie potrzebę podnoszenia swoich umiejętności i kwalifikacji, monitoruje rozwój technologii i narzędzi informatycznych - KA6_UU1
Kompetencje społeczne:
Wykazuje odpowiedzialną postawę niezbędną do podjęcia praktycznej aktywności w społeczeństwie informacyjnym - KA6_KO1
Weryfikacja na podstawie obserwacji pracy studentów podczas zajęć, ich aktywności, oceny prezentacji postępu prac przez zespoły, oceny współpracy w zespole, bieżącej kontroli wykonania projektu oraz kontroli produktu końcowego (programu i dokumentacji).
Kryteria oceniania
Ogólna forma zaliczenia: zaliczenie na ocenę
Literatura
Literatura podstawowa:
Jeff Cogswell, Tworzenie użytecznego oprogramowania;
James Cadle, Donald Yeates, Zarządzanie procesem tworzenia systemów informacyjnych;
Len Bass, Paul Clements, Rick Kazman, Architektura oprogramowania w praktyce;
Andrew Hunt, David Thomas, Pragmatyczny programista : od czeladnika do mistrza;
Dokumentacja techniczna dotycząca systemów operacyjnych i środowisk programistycznych;
Literatura uzupełniająca:
Literatura z zakresu środowisk programistycznych (np. C++, Java, C#, inne języki) oraz baz danych.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: