Grafika wektorowa i rastrowa 420-IS2-2GWR-22
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy
Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki ścisłe i przyrodnicze, informatyka
Rok studiów / semestr: 2 / 3
Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów):
Przedmioty wprowadzające:
Wykład: 15 Laboratorium: 30
Metody dydaktyczne: Wykład, ćwiczenia laboratoryjne, konsultacje
Punkty ECTS: 5
Bilans nakładu pracy studenta:
Udział w zajęciach:
- wykład 15h
- laboratorium 30h
Przygotowanie do zajęć:
- laboratorium 15h
Zapoznanie z literaturą: 15h
Przygotowanie do zaliczenia wykładu: 15h
Czas trwania zaliczenia wykładu: 2h
Zadania realizowane w domu: 20h
Udział w konsultacjach: 13h
Wskaźniki ilościowe:
wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 60, 2.4 ECTS
niewymagające bezpośredniego udziału nauczyciela: 65, 2.6 ECTS
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
zdalnie
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
1. zna sposoby reprezentacji obrazu w grafice komputerowej, podstawowe modele barw, ich właściwości oraz problem percepcji barwy KP7_WG9, KP7_KR1
2. zna podstawowe obiekty grafiki wektorowej i sposoby ich transformacji w przestrzeni dwuwymiarowej oraz podstawowe prymitywy grafiki rastrowej i algorytmy ich tworzenia KP7_WG9, KP7_KR1
Umiejętności:
3. potrafi dokonać analizy zadania i wybrać odpowiednie oprogramowanie do realizacji tego zadania KP7_UW12, KP7_UU2, KP7_UO4
4. potrafi dobrać właściwą reprezentację obrazu i dobrać odpowiedni model barw KP7_UW12, KP7_UU2, KP7_UO4
5. potrafi zastosować odpowiednie sposoby transformacji obiektów wektorowych i umie przewidzieć efekt ich zastosowania KP7_UW12, KP7_UU2, KP7_UO4
6. potrafi zastosować odpowiednie filtry graficzne na obiektach rastrowych i umie przewidzieć efekt ich zastosowania KP7_UW12, KP7_UU2, KP7_UO4
Kryteria oceniania
Pisemne zaliczenie wykładu (test). Zaliczenie laboratorium na podstawie aktywności na zajęciach i wykonania ćwiczeń laboratoryjnych (sprawozdania).
Literatura
Literatura obowiązkowa:
1. Jankowski M. , Elementy grafiki komputerowej, WNT, Warszawa 1990
2. Kiciak P. , Podstawy modelowania krzywych i powierzchni. Zastosowania w grafice komputerowej, WNT 2005
3. Birn J. , Cyfrowe oświetlenie i rendering. Wydanie drugie. Helion 2007
4. Foley J.D. , van Dam A., Feiner S.K., Hughes J.F. , Phillips R.L. , Wprowadzenie do grafiki komputerowej, WNT 1995
Literatura uzupełniająca:
5. D. J. Eck, Introduction to Computer Graphics, http://math.hws.edu/graphicsbook/
6. G. Gambetta, Computer Graphics from Scratch, https://gabrielgambetta.com/computer-graphics-from-scratch/
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: