Granice wiedzy i poznania naukowego - tezy C.S. Lewisa 420-IS2-2LEW
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: fakultatywny
Dziedzina i dyscyplina nauki:nauki humanistyczne
Rok studiów / semestr: 1/3
Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów): brak
Wykład: 10h
Metody dydaktyczne: wykład, dyskusja
Punkty ECTS: 2
Bilans nakładu pracy studenta:
Udział w zajęciach:
- wykład 10h
Przygotowanie do zajęć:
- wykład 10h
Zapoznanie z literaturą: 20h
Udział w konsultacjach: 7h
Wskaźniki ilościowe:
- nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 17h, 1 ECTS
- nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela: 30h, 1 ECTS
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KA7_KO1 i KA7_KR:
Student rozumie teorie poznania, antropologię personalistyczną, wzajemne zależności między nauką, wiedzą a poznaniem – test
zaliczeniowy.
Student zna podstawowe narzędzia poznawcze i rozumie granice ich stosowania – test zaliczeniowy. Student potrafi właściwie
interpretować współczesne wydarzenia i zjawiska – test zaliczeniowy.
Student posiada umiejętność właściwej oceny koncepcji poznawczych i rolę człowieka w tworzeniu SI – test zaliczeniowy.
Student potrafi poprawnie formułować oceny i komentarze wydarzeń – test zaliczeniowy.
Student potrafi ukazać przykłady wpływu koncepcji filozoficznych na rozwój nauki – test zaliczeniowy.
Kryteria oceniania
Wykład, dyskusja.
Kryteria oceny: obecność na 75% zajęć, test zaliczeniowy.
Literatura
Budde, Michael. "The (magic) kingdom of God: christianity and global culture industries." (1997).
Legg, Pamela Mitchell. "CONTEMPORARY FILMS AND RELIGIOUS EXPLORATION: AN OPPORTUNITY FOR RELIGIOUS EDUCATION: Part II: How to Engage in Conversation With Film." Religious education 92.1 (1997): 119-132.
Hartt, Walter F. "Godly Influences: The Theology of JRR Tolkien and CS Lewis." Studies in the Literary Imagination 14.2 (1981): 21.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: