Elementy programowania gier komputerowych 420-IS2-2PGK-22
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy
Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki ścisłe i przyrodnicze, informatyka
Drugi stopień, semestr: 3
Przedmioty wprowadzające: Grafika 3D
Wykład: 15h, Laboratorium: 15h
Metody dydaktyczne: wykład, laboratorium, programowanie, konsultacje
komputerowych, konsultacje
Punkty ECTS: 3
Bilans nakładu pracy studenta:
Udział w zajęciach:
- wykład 15h
- laboratorium 15h
Przygotowanie do zajęć:
- wykład 5h
- laboratorium 10h
Zapoznanie z literaturą:2h
Twozenie programów komputerowych: 15h
Przygotowanie do zaliczenia wykładu 8h
Czas trwania zaliczenia wykładu: 2h
Udział w konsultacjach: 3h
Wskaźniki ilościowe:
- nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 42h, 1.7 ECTS
- nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela: 33h, 1.3 ECTS
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
zdalnie
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
1. Zna strukturę i możliwości silnika gier komputerowych Unity ze szczególnym naciskiem na wykorzystanie technologii multimedialnych i elementów wirtualnej rzeczywistości. KP7_WG3, KP7_WG9, KP7_WK1
Umiejętności:
2. Potrafi zaimplementować grę 2D i 3D z obudową graficzną i GUI przy pomocy silnika gier komputerowych Unity. KP7_UU2
3. Potrafi tworzyć skrypty wykorzystywane do sterowania obiektami gry w Unity. KP7_UU1, KP7_UW11
4. Potrafi wprowadzać elementy multimedialne i wirtualnej rzeczywistości w grach. KP7_UO4
5. Posiada umiejętności testowania wydajności gier oraz optymalizacji kodu do działania w czasie rzeczywistym w środowisku Unity. KP7_UW11, KP7_UU3
Kompetencje społeczne:
6. Jest gotów do systematycznego uzupełniania swojej wiedzy z zakresu nowych trendów rozwoju i projektowania gier komputerowych. KP7_KR1
Kryteria oceniania
Ogólna forma zaliczenia: zaliczenie wykładu i laboratorium na ocenę.
Literatura
Literatura podstawowa:
Bond Jeremy Gibson. Projektowanie gier przy użyciu środowiska Unity i języka C#, Helion.
Ewa Ross, Jacek Ross, Unity i C# : podstawy programowania gier, Helion.
Joseph Hocking, Unity w akcji, Helion.
Francesco Sapio, Unity : przepisy na interfejs gry, Helion.
Mike Geig, Unity : przewodnik projektanta gier : 24h do własnej gry! Helion.
Literatura uzupełniająca:
Janusz Grzyb, J2ME. Tworzenie gier, Helion.
Uwagi
W cyklu 2022:
Weryfikacja: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: