How Films Tell Stories. The Narratology of Cinema 430-ERA-1TLS
W pierwszej części zajęć będziemy mówić o aspektach opowieści, głównych teoriach struktury fabularnej, postaci i światów fikcyjnych, które znajdują zastosowanie w kinie. Później skupimy się na aspektach dyskursu i sposobie przekazywania opowieści. Skupimy się również na różnych technikach manipulacji czasem, perspektywie, kinematografii, montażu i dźwięku.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
zna podstawowe pojęcia z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego oraz dostrzega konieczność zarządzania
zasobami własności intelektualnej - K_W13
zna i rozumie zaawansowane metody analizy i interpretacji różnych wytworów kultury właściwe dla wybranych tradycji, teorii lub szkół
badawczych w zakresie różnych dyscyplin nauk humanistycznych - K_W16
potrafi w pogłębiony, uporządkowany sposób wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem
różnych sposobów i źródeł (pisanych, ikonicznych, elektronicznych etc.) - K_U01
czyta i interpretuje teksty kultury (pisane, audialne i wizualne, multimedialne), umie samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać
umiejętności badawcze związane z rozwijaniem swoich zdolności i kariery zawodowej - K_U05
zna zakres posiadanej przez siebie wiedzy i posiadanych umiejętności, umie go samodzielnie poszerzać, rozumie potrzebę ustawicznego
dokształcania się i rozwoju zawodowego, potrafi także inspirować i organizować proces uczenia się innych osób - K_K01
efektywnie organizuje pracę własną i pracę zespołową oraz potrafi krytycznie ją ocenić i przemodelować - K_K04
Kryteria oceniania
Aktywność studenta w trakcie zajęć a także napisany przeze niego na koniec esej interpretacyjny.
Literatura
1. Larry A. Brown, How Films Tell Stories. The Narratology of Cinema
2. Michael Ryan and Melissa Lenos, An introduction to film analysis. Technique and meaning in narrative film
3. Patric Keating, The dynamic frame. Camera movement in classical hollywood
4. Nicholas Rombes, Cinema in the digital age
5. James Monaco How to read a film. Movies Media and beyond
6. Jacek Ostaszewski, Historia narracji filmowej
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: