Sztuka współczesna - wybrane zagadnienia 430-KS1-1KON11
Zasadniczym celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z wybraną problematyką najnowszej sztuki, a także wskazanie możliwości krytycznej analizy oraz wartościowania zjawisk zachodzących w obecnej sztuce polskiej i światowej.
Założenia (opisowo)
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
1. Wiedza:
Student zna i rozumie różnice między wielowiekowym dorobkiem sztuki, a sztuką nowoczesną będącą kontynuacją historii sztuki. Student posiada wiedzę na temat wartościowania najnowszych zjawisk w sztuce współczesnej. (ocena prezentacji)
2. Umiejętności:
Student umie realizować własne koncepcje artystyczne korzystając z różnych źródeł, technik artystycznych i z nowoczesnych technologii.(ocena pracy plastycznej)
Student umie podejmować samodzielne decyzje odnośnie projektowania i realizacji prac wizualnych oraz potrafi prezentować wyniki i kierunki dalszych poszukiwań twórczych. (ocena pracy plastycznej)
3. Kompetencje społeczne:
Student rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób. (ocena przygotowania i udziału w ćwiczeniach)
Kryteria oceniania
Zaliczenie: ocena w stopniu.
Warunki zaliczenia przedmiotu:
1. Przygotowanie materiałów plastycznych do pracy i twórcza aktywność na konwersatoriach
2. Obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach
(dopuszczalne 2 nieusprawiedliwione nieobecności)
3. Wykonanie wszystkich prac plastycznych zaplanowanych podczas konwersatoriów
4. Opracowanie (w parach) konspektu zajęć i przeprowadzenie w grupie warsztatu plastycznego
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Chadwick Whitney, Kobiety, sztuka, społeczeństwo, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2015
2. Dziamski Grzegorz, Sztuka po końcu sztuki. Sztuka początku XXI wieku, Galeria Miejska ARSENAŁ, Poznań 2009
3. Kowalczyk Izabela, Ciało i władza. Polska sztuka krytyczna lat 90., Wydawnictwo SIC!, Warszawa 2002
4. Nowe zjawiska w sztuce polskiej po 2000 roku, (red.) Grzegorz Borkowski, Adam Mazur, Monika Branicka, Wydawnictwo CSW, Warszawa 2007
5. Skutnik Jolanta, Muzeum sztuki współczesnej jako przestrzeń edukacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2008
Literatura uzupełniająca:
1. Byszewski Janusz, Inne muzeum, Wydawnictwo CSW, Warszawa 1996
2. Czy sztuka jest potrzebna i dlaczego, (red.) Magdalena Godlewska, Galeria Arsenał, Białystok 2011
3. Sosnowska Joanna, Polacy na Biennale Sztuki w Wenecji 1895-1999, Instytut Sztuki PAN, Warszawa 1999
4. Ujma Magdalena, Sztuki wizualne, ParkEdukacja, Warszawa-Bielsko Biała 2011
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: