Technologia informacyjna 430-KS1-1TECH
Profil studiów: Ogólnoakademicki
Forma studiów: Stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: Status przedmiotu: obowiązkowy
Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki społeczne
Rok studiów /semestr: I rok I stopnia, semestr zimowy
Wymagania wstępne: Podstawowa znajomość obsługi komputera
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Laboratoria, 15 godzin, zajęcia w pracowni komputerowej
Metody dydaktyczne oraz ogólna forma zaliczenia przedmiotu: dyskusja, praca online, ćwiczenia laboratoryjne, pokaz, projekt
Zaliczenie na ocenę (sprawdzenie praktycznych umiejętności posługiwania się TI)
Punkty ECTS: 1 pkt.
Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w laboratoriach – 15 godzin
- konsultacje – 5 godzin
- przygotowanie do zajęć – 5 godzin
- przygotowanie do zaliczenia i obecność na nim – 5 godz.
Wskaźniki ilościowe:
Nakład pracy studenta związany z zajęciami
- wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 20 h 0,8 pkt.
- o charakterze praktycznym 10h 0,5 pkt.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
1. Student zna różne rodzaje źródeł informacji oraz internetowych baz danych niezbędnych w efektywnym studiowaniu i pracy naukowobadawczej (bazy bibliograficzne, katalogowe, faktograficzne, pełnotekstowe, dziedzinowe i in.).
2. Student zna podstawowe pojęcia z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego, sposoby licencjonowania programów komputerowych.
3. Student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych sposobów i źródeł, w tym z wykorzystaniem technologii multimedialnych
4. Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i umiejętności badawcze na poziomie podstawowym
5. Student potrafi posługiwać się podstawowymi programami komputerowymi, tworzy dokumenty, w tym o charakterze naukowym w edytorze tekstu; sprawnie wyszukuje literaturę na dany temat, tworzy bibliografię podmiotową i przedmiotową; przygotowuje prezentacje multimedialne o charakterze naukowym.
6. Student jest gotów do wykorzystywania posiadanej przez siebie wiedzy i posiadanych umiejętności, rozumie potrzebę ustawicznego dokształcania się i rozwoju zawodowego.
7. Student jest gotów do organizowania pracy własnej i pracy zespołowej, ma kompetencje do pracy w zespole na rzecz środowiska społecznego oraz działania w sposób przedsiębiorczy
8. Student jest gotów do przestrzegania zasad etycznych związanych z odpowiedzialnością za przekazywaną różnymi kanałami i w różnych formach wiedzę oraz za podejmowane działania o charakterze tworzenia, upowszechniania i oceny wytworów i tekstów kultury.
Sposoby weryfikacji efektów: ocenianie aktywności w trakcie zajęć, praca zaliczeniowa
Odniesienie do kierunkowych efektów: KA6_WG1, KA6_WG3, KA6_WK1, KA6_WK4, KA6_UW1, KA6_UU1, KA6_UO2, KA6_UW5, KA6_UK4, KA6_UW6, KA6_KK1, KA6_KO2, KA6_KR2, KA6_R3
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę przy maksimum 1 nieobecności nieusprawiedliwionej na zajęciach.
Student odpracowuje nieobecności na konsultacjach.
Warunkiem zaliczenia jest przystąpienie do zaliczenia praktycznego.
51% punktów uzyskanych przez studenta z zaliczenia jest niezbędne do uzyskania przez niego oceny pozytywnej.
Literatura
Paweł Wimmer: Akademickie narzędzia Microsoft Word. e-book 2012
Murray Katherine: Microsoft Word 2010 PL. Praktyczne podejście Gliwice 2011, Wydawnictwo Helion
Cox Joyce: Microsoft Word 2010. Krok po kroku. Gliwice 2012, Wydawnictwo RM
Frye Curtis: Microsoft Excel 2010 krok po kroku Gliwice 2012, Wydawnictwo RM
Walkenbach John: Excel 2010 PL. Formuły. Gliwice 2011, Wydawnictwo Helion
Roland Zimek: PowerPoint 2010 PL.
Sokół M. Sokół R: Internet. Jak surfować bezpiecznie Gliwice 2005, Wydawnictwo Helion
Andrew Edney: PowerPoint 2010 PL. Seria praktyk2005, Wydawnictwo Helion 2011
Batorski, D., Korzystanie z Internetu – przemiany i konsekwencje dla użytkowników. [w:] Łukasz Jonak i inni (red.). Re: Internet – społeczne aspekty medium. Polskie konteksty i interpretacje. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006, s. 119-152
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: