Idee duchowości chrześcijańskiej we współczesnej literaturze i filmie 430-KS1-2KON30
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: fakultatywny
Dziedzina i dyscyplina nauki:nauki humanistyczne
Rok studiów / semestr: 2/1
Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów): brak
Konwersatorium: 30
Metody dydaktyczne: wykład, dyskusja
Punkty ECTS: 2
Bilans nakładu pracy studenta:
Udział w zajęciach:
- wykład 30h
Przygotowanie do zajęć:
- wykład 20h
Zapoznanie z literaturą: 20h
Udział w konsultacjach: 1h
Wskaźniki ilościowe:
wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 31, 1ECTS
o charakterze praktycznym: 45, 0 ECTS
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Student rozumie mechanizmy kulturotwórcze, wpływ religii na życie społeczno-polityczne społeczności – praca zaliczeniowa (KA6_WG1, KA6_WK1).
Student zna podstawowe czynniki jednoczące społeczeństwo – więzi ekonomiczne, etniczne, kulturowe, polityczne i religijne – praca zaliczeniowa (KA6_WK3, KA6_WK2). Student potrafi właściwie interpretować wydarzenia historyczne i współczesne – praca zaliczeniowa (KA6_UW1, KA6_UW2, KA6_UW3).
Student posiada umiejętność właściwej oceny historycznych wydarzeń w kontekście norm epoki – praca zaliczeniowa (KA6_UW5, KA6_UK2).
Student potrafi poprawnie formułować oceny i komentarze wydarzeń - praca zaliczeniowa (KA6_UK1, KA6_UO1, KA6_KK1, KA6_UW5).
Student potrafi ukazać przykłady wpływu Chrześcijaństwa na rozwój Europy – praca zaliczeniowa (KA6_UO1, KA6_UU1, KA6_UU3, KA6_KK3).
Kryteria oceniania
Wykład, dyskusja.
Forma zaliczenia przedmiotu: praca zaliczeniowa.
Kryteria oceny: obecność na 75% zajęć, napisanie pracy zaliczeniowej
Literatura
Frederica Mathews-Green, The Matrix, Christianity Today 5 2003.
Deacy, Christopher. Faith in film: religious themes in contemporary cinema. Ashgate, 2005.
Budde, Michael. "The (magic) kingdom of God: christianity and global culture industries." (1997).
Legg, Pamela Mitchell. "CONTEMPORARY FILMS AND RELIGIOUS EXPLORATION: AN OPPORTUNITY FOR RELIGIOUS EDUCATION: Part II: How to Engage in Conversation With Film." Religious education 92.1 (1997): 119-132.
Haber, Edythe C. "The Lamp with the Green Shade: Mikhail Bulgakov and His Father." The Russian Review 44.4 (1985): 333-350.
Stenbock-Fermor, Elisabeth. "Bulgakov's The Master and Margarita and Goethe's Faust." The Slavic and East European Journal 13.3 (1969): 309-325.
Ericson, Edward E. "The Satanic Incarnation: Parody in Bulgakov's The Master and Margarita." The Russian Review 33.1 (1974): 20-36.
Gibson, Alexander Boyce. The religion of Dostoevsky. Wipf and Stock Publishers, 2016.
Hartt, Walter F. "Godly Influences: The Theology of JRR Tolkien and CS Lewis." Studies in the Literary Imagination 14.2 (1981): 21.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: