Muzyka w reklamie 430-KS1-2MWR
Profil studiów Ogólnoakademicki
Rodzaj przedmiotu,Status przedmiotu – obowiązkowy; MODUŁ 4 - Przedmioty specjalnościowe – reklama i public relations
Dziedzina i dyscyplina studiów Dziedzina nauk humanistycznych, nauki o komunikacji społecznej i mediach
Rok studiów /semestr 2 rok / semestr 5
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć - 15 h / wykład
Punkty ECTS - 1
Bilans nakładu pracy studenta
- uczestnictwo i aktywność na zajęciach – 15 godz.
- praca na platformie edukacyjnej – przygotowanie analizy zaliczeniowej – 20 godz.
- konsultacje online i stacjonarne – 5 godz.
Wskaźniki ilościowe
Nakład pracy studenta związany z zajęciami:
Liczba godzin / Punkty ECTS
- wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 20 / 0,8 ECTS
- o charakterze praktycznym - 20 / 0,8 ECTS
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
Student zna i rozumie:
1. główne kierunki w obrębie nauk o kulturze i religii:
- antropologia kultury
- teoria kultury i teoria poszczególnych dyscyplin sztuki
- historia kultury i historia poszczególnych dyscyplin sztuki
- nauka o języku i literaturze
- nauki o komunikacji społecznej i mediach
2. główne kierunki i tendencje przeobrażeń we współczesnej kulturze
3. podstawowe pojęcia z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego
KA6_WG4, KA6_WK2, KA6_WK4
Umiejętności
Student potrafi:
1. wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych sposobów i źródeł (pisanych, ikonicznych, elektronicznych etc.)
2. wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem technologii multimedialnych
3. czytać i interpretować teksty kultury (pisane, audialne i wizualne, multimedialne)
KA6_UW1, KA6_UW6, KA6_UU2
Kompetencje społeczne
Student jest gotów do:
1. krytycznego uczestniczenia w życiu kulturalnym, korzystając z jego różnych form i różnych mediów w oparciu o znajomość aktualnych wydarzeń kulturalnych i nowych zjawisk w sztuce
2. organizowania pracy własnej i pracy zespołowej, ma kompetencje do pracy w zespole na rzecz środowiska społecznego oraz działania w sposób przedsiębiorczy
3. przestrzegania zasad etycznych związanych z odpowiedzialnością za podejmowane działania o charakterze tworzenia, upowszechniania i oceny wytworów i tekstów kultury
KA6_KK3, KA6_KO2, KA6_KR3
Kryteria oceniania
Wykład, prezentacje, blended learning
Formy zaliczenia przedmiotu: zaliczenie na ocenę (praca pisemna online) - analiza zaliczeniowa wybranej reklamy radiowej lub telewizyjnej/filmowej/internetowej w aspekcie użycia muzyki
Literatura
Literatura podstawowa
1. Doliński D., Psychologiczne mechanizmy reklamy, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2005
2. Falkowski A., Tyszka T., Psychologia zachowań konsumenckich, GWP, Gdańsk 2009.
3. Levinson P., Nowe nowe media, WAM, Kraków 2010
4. Miell D., MacDonald R., Hargreaves D. J. (red.), Musical Communication, Oxford (Oxford University Press) 2005
5. Pilarczyk B., Mruk H., (red.), Kompendium wiedzy marketingu, PWN, Warszawa 2006
6. Sloboda J., Umysł muzyczny. Poznawcza psychologia muzyki, Warszawa 2002
Literatura uzupełniająca:
1. Danielewicz M., Filiciak M., Halawa M., Mazurek P., Nowotny A. (red.) Młodzi i Media. Nowe media a uczestnictwo w kulturze. Raport Centrum Badań nad Kulturą Popularną Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej. SWPS, Warszawa 2011
2. Frith, S. (2002). Music and Everyday Life. Critical Quarterly. 44(1), 35-48.
3. Katz M., Capturing Sound: How Technology Has Changed Music, University of California Press, 2005
4. Meyer L., Emocje i znaczenie w muzyce, PWM, Kraków 1974
5. Milliman, R.E. (1982). Using Background Music to Affect the Behavior of Supermarket Shoppers. The Journal of Marketing, 46(3), 86-91.
6. Milliman, R.E. (1986). The Influence of Background Music on the Behavior of Restaurant Patrons. Journal of Consumer Research, 13(2), 286-289.
7. North A., Hargreaves D. J., The social and applied psychology of music, Oxford University Press, Oxford 2008
8. North, A., Hargreaves, D.J. (2007abc). Lifestyle correlates of musical preference [1-3]. Psychology of Music, 35.
9. Schafer, T., Sedlmeier, P. (2009). From the functions of music to music preference. Psychology of Music 37(3), pp. 279-300.
10. Sloboda J., Emocje i znaczenia w przekazie muzycznym – perspektywy psychologiczne, [w:] Poznanie, emocje i wykonanie – trzy wykłady, Warszawa 2002, s. 33 – 47.
11. Yalch R. F. and Spangenberg E. R. (2000), The Effects of Music in a Retail Setting on Real and Perceived Shopping Times, Journal of Business Research 49, 139–147
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: