Reklama i public relations 430-KS1-2RPR
1.profil studiów: ogólnoakademicki
2.forma studiów: stacjonarne
3.rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, moduł 4
4.Dziedzina nauk społecznych, dyscyplina nauk o poznaniu i komunikacji społecznej
5.rok / semestr studiów: II r. I st, semestr 4
6.wymagania wstępne: Podstawy marketingu, Podstawy reklamy i public relations
7.liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 15 h ćwiczeń +15 h wykładów
8.metody dydaktyczne: wykład, dyskusja z wykorzystaniem różnych źródeł wiedzy, prezentacja i analizy przypadków, prezentacje tematyczne studentów.
Punkty ECTS 2
Bilans nakładu pracy studenta:
- wykład 15 godz.
- ćwiczenia 15 godz.
- przygotowanie się do ćwiczeń - 5 godz.
- studiowanie literatury - 5 godz.
- udział w konsultacjach - 2 godz.
- przygotowanie do egzaminu - 8 godz.
- egzamin - 1 godz.
ŁĄCZNY nakład pracy studenta w godz. 50
Wskaźniki ilościowe
Nakład pracy studenta związany z zajęciami :
1. wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - liczba godzin 33; punkty ECTS 1,32
2. o charakterze praktycznym - liczba godzin 7; punkty ECTS 0,28
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KA6_WK2 Student zna i rozumie główne kierunki i tendencje przeobrażeń we współczesnej kulturze
KA6_WK4 Student zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego
KA6_UW3 Student posiada umiejętność sformułowania problemu badawczego w zakresie reklamy i public relations, przeprowadzenia analizy marketingowej
KA6_UK4 Student nabywa umiejętności dotyczące wystąpień publicznych na forum grupy, wykorzystując formę prezentacji multimedialnej
KA6_UK2 Student jest w stanie formułować opinie krytyczne w zakresie reklamy i public relations, na podstawie wiedzy naukowej i własnego doświadczenia, które stanowią kreatywne rozwiązanie zdiagnozowanych problemów badawczych
KA6_KK3 Student jest gotów do krytycznego uczestniczenia w życiu kulturalnym, korzystając z jego różnych form i różnych mediów
w oparciu o znajomość aktualnych wydarzeń i zjawisk społecznych
Kryteria oceniania
Formy zaliczenia przedmiotu: Egzamin pisemny w formie opisowej z udzieleniem odpowiedzi na trzy wybrane pytania z zakresu obejmującego całość materiału przedmiotu. Egzamin jest zdany pod warunkiem uzyskania min. 51% punktów w skali oceny 0-100%.
Ćwiczenia - 40% oceny stanowi aktywność i zaangażowanie podczas ćwiczeń. 60% ogólnej noty jest wynikiem oceny zrealizowanych i zaprezentowanych prac grupowych.
Nieobecności na ćwiczeniach: - dopuszczalne są dwie nieusprawiedliwione nieobecności na ćwiczeniach (4 godz. dydaktyczne); nieobecności przekraczające dopuszczalny limit powinny być zaliczane na konsultacjach (w przypadku 30h ćwiczeń lub jedna w przypadku 15 h ćwiczeń);
Literatura
Literatura podstawowa
• Olędzki J. (red.), Public relations w komunikowaniu społecznym i marketingu, Oficyna Wydawnicza ASPRA, Warszawa 2010
• Budzyński W., Public relations, strategia i nowe kierunki kształtowania wizerunku, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2008
• Rozwadowska B., Public relations Teoria Praktyka Perspektywy, Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa 2009
• Murdoch. A., Język public relations. Jak promować firmę, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2000
• Adamczyk G., Reklama, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2010
• Kall J., Reklama, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2013
• Benedikt A., Komunikacja wizerunkowa w reklamie, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 2015
Literatura uzupełniająca
• Olędzki J., Public relations we współczesnym świecie: między służbą organizacji i społeczeństwu, Oficyna Wydawnicza ASPRA, Warszawa 2011
• Budzyński W Public relations Strategia i nowe techniki kształtowania wizerunku, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2008
• Borkowski I., Stasiuk-Krajewska K. (red.), Kształtowanie wizerunku jako narzędzie public relations, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2012
• Szyfter J.P., Public relations w Internecie, Wydawnictwo ONE Press, Gliwice 2005
• Nowacki R., Reklama, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2006
W cyklu 2022:
Literatura podstawowa |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: