Seminarium warsztatowe - reklama 430-KS1-2SWR
Profil: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, Moduł 4
Dziedzina nauk humanistycznych; dyscyplina nauki o kulturze i religii
II rok studiów I stopnia/ semestr IV
Wymagania wstępne: Teoria i historia reklamy, Komunikacja kulturowa
30 godzin laboratorium
Metody dydaktyczne: Warsztaty grupowe, projekty
Punkty ECTS: 2
Bilans nakładu pracy studenta :
- laboratorium 30 godz.
- realizacja projektów zaliczeniowych - 25 godz.
- udział w konsultacjach - 2 godz.
ŁĄCZNY nakład pracy studenta w godz. 55 godz.
Wskaźniki ilościowe
Nakład pracy studenta związany z zajęciami :
1. wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - liczba godzin 32; punkty ECTS 1,28
2. niewymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - liczba godzin 25; punkty ECTS 1
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
KP6_WK2 - absolwent zna i rozumie główne kierunki i tendencje przeobrażeń we współczesnej kulturze, w szczególności w dziedzinie reklamy
KP6_WK5 - absolwent zna i rozumie zasady działania instytucji kultury oraz orientuje się we współczesnym życiu kulturalnym oraz formach jego promocji
Umiejętności:
KP6_UW1 - absolwent potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych sposobów i źródeł (pisanych, ikonicznych, elektronicznych etc.)
KP6_UW4 - absolwent potrafi rozpoznawać różne wytwory kultury w dziedzinie reklamy oraz przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem wybranych metod w celu określenia ich znaczeń i ich oddziaływania społecznego i miejsca w procesach kulturowych
KP6_UW5 - absolwent potrafi posiada stworzyć i zaprezentować proste opracowania krytyczne oraz wytwory własnej pracy z zastosowaniem właściwych metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych
KP6_UW6 - absolwent potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem technologii multimedialnych
KP6_UU3 - absolwent potrafi samodzielnie doskonalić umiejętności tworzenia prostych diagnoz zjawisk kulturowych
Kompetencje społeczne:
KP6_KK1 - absolwent jest gotów do wykorzystywania posiadanej przez siebie wiedzy i posiadanych umiejętności, rozumie potrzebę ustawicznego dokształcania się i rozwoju zawodowego
KP6_KK2 - absolwent jest gotów do twórczej analizy nowych sytuacji na rynku reklamowym i związanych z nimi problemów poznawczych i praktycznych oraz do formułowania propozycji ich rozwiązania lub zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z ich samodzielnym rozwiązaniem
KP6_KO2 - absolwent jest gotów do organizowania pracy własnej i pracy zespołowej, ma kompetencje do pracy w zespole na rzecz środowiska społecznego oraz działania w sposób przedsiębiorczy
KP6_KR3 - absolwent jest gotów do przestrzegania zasad etycznych związanych z odpowiedzialnością za podejmowane działania o charakterze tworzenia, upowszechniania i oceny wytworów i tekstów kultury, w szczególności w dziedzinie reklamy
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę na podstawie aktywności studenta na zajęciach oraz projektu zaliczeniowego.
W zależności od obowiązujących regulacji zastrzega się możliwość przeprowadzenia zaliczenia końcowego przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, również w formie testu.
Podczas zajęć sprawdzana jest lista obecności. Dopuszczalne są dwie nieusprawiedliwione nieobecności. Nieobecności przekraczające dopuszczalny limit powinny być zaliczane na konsultacjach w formie dyskusji z prowadzącym.
Literatura
Podstawowa:
Evamy M., Logo. Przewodnik dla projektantów, PWN, Warszawa 2008.
Healey M.,Czym jest branding, ABE, Warszawa 2008.
Newark Q., Design i grafika dzisiaj, Warszawa 2006.
Wszołek M., Manual − reklama. Podręcznik z zakresu projektowania komunikacji, Wydawnictwo LIBRON, Wrocław 2017
Cristiano G., Kurs tworzenia storyboardów. ,Wydawnictwo ABE, Warszawa 2008.
Uzupełniająca:
Fiell Ch. i P. : Projektowanie graficzne w XXI wieku. Taschen, 2005
Sullivan J.: Brochures: Making a strong impression. 85 Strategies for Message-Driven Design. Rockport, 2007
Dębowski P,, Jacek Mrowczyk: Widzieć/Wiedzieć.
Karakter, Kraków, 2011
Dalquie C.: Young European graphic designers. Daab, 2007
Fiell Ch. i P.: Graphic design for the 21 st century. Taschen, 2003
Ogilvy D., Ogilvy o reklamie, Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa 2008.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: