Przegląd teorii filmowych 430-KS2-1PTF
Profil studiów: Ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: specjalizacyjny
Dziedzina i dyscyplina nauk: nauki humanistyczne, nauki o kulturze i religii
Rok studiów: I rok, drugi stopień, semestr zimowy
Wymagania wstępne: Film w kulturze
Liczba godzin zajęć: 15 godzin wykładów
Metody dydaktyczne: Wykład, prezentacja multimedialna
Punkty ECTS: 2
Bilans nakładu pracy studenta:
Udział w wykładzie - 15 godzin
udział w konsultacjach - 5 godzin
przygotowanie eseju - 30 godzin
Wskaźniki ilościowe:
Nakład pracy studenta związany z zajęciami:
- wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 30 godz. (1,2 pkt. ECTS)
- o charakterze praktycznym 30 godz. (1,2 pkt. ECTS)
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
KA7_WG4
KA7_UW6
KA7_KK1
Kryteria oceniania
Wykład, forma zaliczenia przedmiotu: praca pisemna na zaliczenie (esej)
Literatura
A. Helman, J. Ostaszewski, Historia myśli filmowej, Kraków 2007
red. A. Helman, Panorama współczesnej myśli filmowej , Kraków 1995
E. Ostrowska, Gender w kinie europejskim i mediach, Kraków 2001
red. J. Ostaszewski, Kognitywna teoria filmu, Kraków 1999
A. Helman, Co to jest kino?, Warszawa 1978
A. Helman, Estetyka i film, Warszawa 1972
E. Morin, Kino i wyobraźnia, Warszawa 1975
D. Bordwell, K. Thompson, Film Art. Sztuka filmowa, Warszawa 2016
D. Dayan, Widz wpisany w obraz, „Film na Świecie”, 1989/369, s. 25-31
R.T. Eberwein, Rodzaje snów, „Film na Świecie” 1989/369, s. 45-49
C. Johnson, Kino kobiece jako kino buntu, „Film na Świecie”, 1991/384, s. 13-20
N. Carroll, Filozofia horroru, Gdańsk 2004
J.-L. Baudry, Ideologiczne skutki funkcjonowania aparatu filmowego, „Powiększenie”, 1985, nr 1, s. 5-12
Uwagi
W cyklu 2022:
Przedmiot w tym cyklu dydaktycznym prowadzony jest zgodnie z podstawowymi założeniami niezależnymi od cyklu. Jeżeli treści ulegną zmianom, zostaną one zapisane w danym cyklu. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: