Interpersonal Communiction 440-ERS-1INC
Tematyka kursu obejmuje podstawowe kategorie pojęciowe związane z komunikacją międzyludzką i kompetencjami w tym zakresie, a także funkcjonalne i dysfunkcjonalne wzorce komunikacji. Kurs zwiększa umiejętności werbalne i niewerbalne, a także pomaga doskonalić umiejętności zarządzania emocjami i radzenia sobie z konfliktami.
Dysfunkcjonalne wzorce komunikacji są omawiane z wykorzystaniem analizy transakcyjnej, dzięki czemu studenci mogą odnieść się do typowych sytuacji życiowych – zarówno prywatnych, jak i związanych z nauką lub pracą – podczas których komunikacja okazuje się nieskuteczna, jest hamowana lub w inny sposób tłumiona.
W cyklu 2022:
Tematyka kursu obejmuje podstawowe kategorie pojęciowe związane z komunikacją międzyludzką i kompetencjami w tym zakresie, a także funkcjonalne i dysfunkcjonalne wzorce komunikacji. Kurs zwiększa umiejętności werbalne i niewerbalne, a także pomaga doskonalić umiejętności zarządzania emocjami i radzenia sobie z konfliktami. Dysfunkcjonalne wzorce komunikacji są omawiane z wykorzystaniem analizy transakcyjnej, dzięki czemu studenci mogą odnieść się do typowych sytuacji życiowych – zarówno prywatnych, jak i związanych z nauką lub pracą – podczas których komunikacja okazuje się nieskuteczna, jest hamowana lub w inny sposób tłumiona. |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Ocena końcowa jest wystawiana na podstawie zaliczenia przez studentów projektów dotyczących komunikacji interpersonalnej.
Zasady dopuszczenia do zaliczenia: systematyczne uczestnictwo w zajęciach i realizowanie bieżących zadań. Dopuszcza się jedną nieusprawiedliwioną nieobecność w semestrze, z koniecznością nadrobienia materiału i wywiązania się z bieżących zadań na kolejne zajęcia.
Literatura
Toseland, Ronald W., Jones, Lani V., Gellis, Zvi D., 2004, Group dynamics, w: Charles D. Garvin, Lorraine M. Gutierrez, Maeda J. Galinsky (red.), Handbook of Social Work with Groups, New York, The Guilford Press. ss. 13–31,
https://www.researchgate.net/publication/277286672_Group_Dynamics (otwarty dostęp)
Peter Hartley, Peter, Bruckmann, Clive G., 2007 (2002), Business Communication, London and New York, Routledge,
https://www.lsms.ac/public/uploads/YbBkW8F7LAVRLjc7RZJh9PVbojT8dkUv8DV0d4iF1YKVh8Bywd1575394856ZiK14FBsdZIJoyn9O7Yp4gTIui0ioob62VKDTlEWmjzs8rkSeE.pdf (otwarty dostęp)
W cyklu 2022:
Toseland, Ronald W., Jones, Lani V., Gellis, Zvi D., 2004, Group dynamics, w: Charles D. Garvin, Lorraine M. Gutierrez, Maeda J. Galinsky (red.), Handbook of Social Work with Groups, New York, The Guilford Press. ss. 13–31, https://www.researchgate.net/publication/277286672_Group_Dynamics (otwarty dostęp) Peter Hartley, Peter, Bruckmann, Clive G., 2007 (2002), Business Communication, London and New York, Routledge, https://www.lsms.ac/public/uploads/YbBkW8F7LAVRLjc7RZJh9PVbojT8dkUv8DV0d4iF1YKVh8Bywd1575394856ZiK14FBsdZIJoyn9O7Yp4gTIui0ioob62VKDTlEWmjzs8rkSeE.pdf (otwarty dostęp) |
Uwagi
W cyklu 2022:
Na zajęciach konieczny jest laptop i rzutnik. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: