Quantitative Research in Sociology 440-ERS-1QRS
Profil studiów: Ogólnoakademicki
Forma studiów: Stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: Obowiązkowy
Język prowadzenia przedmiotu: język polski
Dziedzina prowadzenia przedmiotu: Nauki społeczne, socjologia
Rok studiów: rok II, semestr I
Poziom kształcenia: Studia pierwszego stopnia
Wymagania wstępne: Brak
Punkty ECTS: 5 = 135 godz.
Bilans nakładu pracy studenta:
30 godzin - obecność na ćwiczeniach;
30 godzin obecność na wykładach;
6 godzin - udział w konsultacjach;
1,5 godz. udział w zaliczeniu i egzaminie;
30 godzin - przygotowanie do zajęć;
37,5 - przygotowanie do zaliczenia i egzaminu
Wskaźniki ilościowe:
- godziny wymagające udziału nauczyciela 67,5 godzin = 2,5 ECTS
- samodzielna praca studenta: 67,5 godziny = 2,5 ECTS
Wskaźniki ilościowe - liczba godzin i odpowiadająca im liczba punktów ECTS:
wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 70 godzin, odpowiada 2,7 ECTS
nie wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 60 godzin, odpowiada 2,3 ECTS
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KP7_WG13 ma rozszerzoną wiedzę o współczesnych zagadnieniach psychologii społecznej
KP7_WG14 potrafi scharakteryzować w pogłębiony sposób teorie socjologiczne i psychologiczne dotyczące miejsca jednostki w strukturze społecznej, tożsamości jednostkowych i kolektywnych
KP7_WG16 posiada poszerzoną wiedzę na temat triangulacji metod
badawczych
KP7_WG17 ma rozszerzoną wiedzę na temat stosowalności poszczególnych metod badawczych i technik zbierania danych, zna ich ograniczenia
KP7_UW1 potrafi tworzyć nowe typologie lub reinterpretować typologie istniejące w odniesieniu do współczesnych zjawisk społecznych
KP7_UW3 potrafi dokonać krytycznej oceny danych
KP7_UW4 umie umiejętnie i w oparciu o merytoryczne argumenty dobrać metody badawcze i sposób analizy do konkretnych problemów socjologicznych.
KP7_UW5 potrafi dokonać analizy danych przy wykorzystaniu
zaawansowanych procedur statystycznych
KP7_UW6 potrafi dokonać analizy danych jakościowych oraz ocenić ich wartość i ograniczenia w procesie badawczym
KP7_UW7 potrafi formułować własne opinie, wyciągać wnioski z analizy
KP7_UW8 potrafi samodzielnie stawiać hipotezy badawcze podejmuje próby ich falsyfikacji, krytycznie odnosi się do otrzymanych wniosków
KP7_UW9 potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie socjologii
KP7_KK1 ma pogłębioną świadomość zmian zachodzących w terminologii, orientacjach teoretycznych oraz w metodologicznych w obrębie socjologii
KP7_KK2 prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane
z wykorzystaniem różnorodnych źródeł wiedzy oraz odpowiednich metod badawczych
KP7_KK3 potrafi krytycznie wykorzystywać źródła wiedzy
Kryteria oceniania
Dyskusja podczas zajęć; Egzamin ustny podczas którego student odpowiada na pięć pytań dotyczących zajęć. Student uzyska pozytywną oceną po udzieleniu odpowiedzi na trzy pytania.
Literatura
Treiman Donald J. 2005 Quantitative Data Analysis: Doing Social Research to Test Ideas, Somerset : Wiley
De Leeuw; Hox; Dillman, 2008, International Handbook of Survey Methodology, 2008 Routledge
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: