Obrazy życia społecznego we współczesnym filmie dokumentalnym. Między cinema verite a propagandą (fakultet) 440-SS1-3OZS1
Profil studiów: Ogólnoakademicki
Forma studiów: Stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: Fakultatywny.
Dziedzina i dyscyplina: Socjologia i kulturoznawstwo
Rok studiów /semestr: Rok 3, semestr VI
Wymagania wstępne: Brak
Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 30 godz. ćwiczeń, zajęcia odbywają się w cyklu co 2 tygodnie po 4 h.
Metody dydaktyczne: ćwiczenia, konsultacje
Punkty ECTS: 4
Bilans nakładu pracy studenta: 104 godz. obejmuje: udział w zajęciach - 30; konsultacje związane z przygotowaniem referatu - 6 godz; przygotowanie referatu - 38 godz; przygotowanie studenta do zajęć - 30 godz.
Wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 36 godz., co odpowiada 1,4 pkt. ECTS; nakłada pracy, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 68 godz - 2,6 pkt ECTS
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KA6_WG1 - zna i rozumie definicje najważniejszych terminów socjologicznych, potrafi wskazać specyficzne problemy podejmowane przez socjologię
KA6_UW10 - potrafi identyfikować problemy społeczne wybranej zbiorowości / grupy oraz analizować, oceniać i proponować ich rozwiązania
KA6_KO1 - jest zdeterminowany w kierunku potrzeby udoskonalania swoich umiejętności społecznych.
KA6_KO2 - jest otwarty na pracę w grupie, potrafiąc przyjmować w niej różne role. Dostrzega potrzebę kreatywnego kierowania zespołem ludzkim
Kryteria oceniania
i) obecność i aktywność na zajęciach;
i) referat (ewentualnie prezentacja multimedialna) wraz z konspektem;
i) praca pisemna na podstawie referatu lub na inny temat związany z tematyką kursu
Literatura
i) D. Wiertow, Człowiek z kamerą. Wybór pism, Warszawa 1976.
i) M. Przylipiak, Poetyka kina dokumentalnego, Gdańsk 2000, s 175-198.
i) A. Kołodyński, Tropami filmowej prawdy, Warszawa 1981.
i) B. Winston, On nigdy nie użył słowa „rewolucja”, „Kwartalnik filmowy” 1998, nr 23 (83), s. 203-215.
i) B. Zając, La vérité? Quelle vérité? Eksperymenty z rzeczywistością w kinie niefikcjonalnym lat 60., „Panoptikum” 2013, nr 12 (19), s. 62-75.
i) A. Grimshaw, Kino antropologiczne Jeana Roucha, „Kwartalnik Filmowy” 2004, nr 47-48, s. 45-74.
M. Przylipiak, Kino bezpośrednie 1963-1970. Czas autorów, Gdańsk 2014, s. 275-289; 313-316.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: