Procesy grupowe 440-SS1-3PGR1
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: fakultatywny
Dziedzina i dyscyplina naukowa: nauki społeczne
Rok studiów/semestr: III rok, I stopień, semestr V
Wymagania wstępne: wiedza z socjologii ogólnej
Liczba godzin zajęć: 30h laboratorium
Metody dydaktyczne: warsztat, dyskusja, film, praca w grupach, prezentacja, gry symulacyjne, praca z tekstem, praca indywidualna, odgrywanie ról
Punkty ECTS: 3
Bilans nakładu pracy studenta - Samodzielna praca studenta:
Przygotowanie do ćwiczeń 20 godzin
Przygotowanie do zaliczenia 20 godzin
Wskaźniki ilościowe: Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim:
Udział w ćwiczeniach – 30 godzin,
Konsultacje – 11 godzin
W cyklu 2022:
Profil studiów: ogólnoakademicki Bilans nakładu pracy studenta - Samodzielna praca studenta: Wskaźniki ilościowe: Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim: Udział w ćwiczeniach – 30 godzin, Dopuszcza się prowadzenie zajęć i konsultacji oraz zaliczenia w formie zdalnej. Podstawową platformą, na która prowadzi się zajęcia jest platforma rekomendowana w danym czasie przez UwB. Student przystępujący do zajęć zdalnych powinien mieć dostęp do komputera z podłączeniem do Internetu. Studenci posiadający specjalne potrzeby dydaktyczno-edukacyjne mogą zgłaszać się do osoby prowadzącej zajęcia w celu dostosowania metod i wymogów zaliczenia do ich potrzeb. Zajęcia są prowadzone z uwzględnieniem zasad uniwersalnego projektowania. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KP6_WG1: zna i rozumie definicje najważniejszych terminów socjologicznych, potrafi wskazać specyficzne problemy podejmowane przez socjologię
KP6_UW8: potrafi rozstrzygać dylematy etyczne związane z pracą socjologa
KP6_KO1: jest zdeterminowany w kierunku potrzeby udoskonalania swoich umiejętności społecznych
KP6_KO2: jest otwarty na pracę w grupie, potrafiąc przyjmować w niej różne role. dostrzega potrzebę kreatywnego kierowania zespołem ludzkim
Sposoby weryfikacji: praca w małych grupach, zadanie praktyczne, ocena aktywności na zajęciach,, referat w postaci prezentacji multimedialnej, projekt grupowy,.
Kryteria oceniania
Zaliczenie zajęć jest na ocenę.
Pozytywne zaliczenie przedmiotu składa się z:
- końcowej prezentacji (60 pkt),
- obecności -(30 pkt.) można być 3 razy nieobecnym bez usprawiedliwienia, wszystkie nadprogramowe nieobecności należy zaliczyć na konsultacjach w toku problemowej dyskusji,
- aktywność (29 pkt.).
Ocenę pozytywną uzyskuje się po zdobyciu min. 51% wymaganych punktów.
Dopuszcza się prowadzenie zajęć i konsultacji oraz zaliczenia w formie zdalnej. Podstawową platformą, na która prowadzi się zajęcia jest platforma rekomendowana w danym czasie przez UwB. Student przystępujący do zajęć zdalnych powinien mieć dostęp do komputera z podłączeniem do Internetu.
Studenci posiadający specjalne potrzeby dydaktyczno-edukacyjne mogą zgłaszać się do osoby prowadzącej zajęcia w celu dostosowania metod i wymogów zaliczenia do ich potrzeb. Zajęcia są prowadzone z uwzględnieniem zasad uniwersalnego projektowania.
Literatura
1. Z Okraj, DESIGN THINKING INSPIRACJE DLA DYDAKTYKI, Difin, 2020,
2. Joanna Heidtman, Kinga Wysieńska, Procesy grupowe perspektywa socjologiczna, SCHOLAR, 2013
Uwagi
W cyklu 2022:
Dopuszcza się prowadzenie zajęć i konsultacji oraz zaliczenia w formie zdalnej. Podstawową platformą, na która prowadzi się zajęcia jest platforma rekomendowana w danym czasie przez UwB. Student przystępujący do zajęć zdalnych powinien mieć dostęp do komputera z podłączeniem do Internetu. Studenci posiadający specjalne potrzeby dydaktyczno-edukacyjne mogą zgłaszać się do osoby prowadzącej zajęcia w celu dostosowania metod i wymogów zaliczenia do ich potrzeb. Zajęcia są prowadzone z uwzględnieniem zasad uniwersalnego projektowania. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: