Wizualizacja danych 440-SS1-3WDA1
Profil studiów - ogólnoakademicki
Forma studiów – stacjonarne
Rodzaj przedmiotu – obowiązkowy
Język prowadzenia przedmiotu – polski
Dziedzina i dyscyplina nauki – nauki socjologiczne, socjologia
Rok studiów/semestr – 3 rok I stopnia, semestr letni (6.)
Wymagania wstępne – brak.
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć – 15 godzin laboratoriów
Metody dydaktyczne – elementy wykładu, ćwiczenia indywidualne i w grupach, konsultacje
Forma zaliczenia przedmiotu – zaliczenie na ocenę
Punkty ECTS – 2
Bilans nakładu pracy studenta: udział w laboratoriach - 15 godzin, udział w konsultacjach 6 godzin, przygotowanie do zajęć - 25 godzin, przygotowanie do zaliczenia - 6 godzin. Razem 52 godziny, co odpowiada 2 punktom ECTS
Wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 21 godzin, co odpowiada 0,8 pkt ECTS; nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela - 31 godzin, co odpowiada 1,2 pkt ECTS.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KP6_UW11 Studentka potrafi analizować zgromadzone dane ilościowe i jakościowe, również z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania
KP6_UO2 Studentka potrafi przygotować prezentację multimedialną
KP6_KO4 Studentka wykazuje aktywną postawę wobec możliwości uzupełniana swojej wiedzy, również w aspekcie nowoczesnych technologii
Kryteria oceniania
obecność na zajęciach, aktywne uczestnictwo w laboratoriach (i odpowiednie przygotowanie do zajęć), test końcowy. Ocena będzie opierała się na systemie punktowym: 10 punktów do zdobycia za test oraz dodatkowo maksymalnie 3 punkty za aktywne uczestnictwo w zajęciach.
Skala ocen:
10 pkt = bdb
9 pkt = db+
8 pkt = db
7 pkt = dst+
6 pkt = dst
0-5 pkt = ndst
Studentka ma prawo do jednej nieobecności w czasie kursu. Większa liczba nieobecności wymaga zaliczenia ich podczas dyżuru w ciągu dwóch tygodni od powrotu studentki na uczelni. Nie zastosowanie się do tej zasady skutkuje przyznaniem studentce punktu ujemnego. Podejście do zaliczenia wymaga ponad pięćdziesięcioprocentowej frekwencji na zajęciach.
Literatura
Marianna Michałowska, Katarzyna Jankowska, Aneta Łuczkiewicz, ZOBACZYĆ – ROZPOZNAĆ – ZROZUMIEĆ Wizualizacja jako metoda upowszechniania wiedzy, Politechnika Gdańska 2019.
Maja Starakiewicz, Model i metafora. Komunikacja wizualna w humanistyce. Korporacja Ha!art, Kraków 2019.
Łukasz Żyła, Dziennikarstwo danych i data storytelling, Helion 2022.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: