Komunikacja i procesy grupowe 440-SS2-2KPG1
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: specjalizacyjny
Dziedzina i dyscyplina naukowa: nauki społeczne, socjologia
Rok studiów/semestr: socjologia II stopnia, 2 rok, sem. 3
Wymagania wstępne: wiedza z socjologii ogólnej
Liczba godzin zajęć: 15 h ćwiczeń
Metody dydaktyczne: warsztat, dyskusja, film, praca w grupach, prezentacja, gry symulacyjne, praca z tekstem, praca indywidualna, odgrywanie ról
Punkty ECTS: 2, (52 h)
wskaźniki ilościowe:
Bilans nakładu pracy studenta uzyskany z bezpośrednim udziałem nauczyciela akademickiego:
15 h ćwiczeń - 0, 6 ECTS
7 h w postaci konsultacji - 0,3 ECTS
Bilans samodzielnej pracy studenta:
Przygotowanie do ćwiczeń: 15 h - 0,3 ECTS
Przygotowanie prezentacji: 15 h - 0,3 ECTS
łącznie- 0,6 ECTS
W cyklu 2022:
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: specjalizacyjny Dziedzina i dyscyplina naukowa: nauki społeczne, socjologia Rok studiów/semestr: socjologia II stopnia, 2 rok, sem. 3 Wymagania wstępne: wiedza z socjologii ogólnej Liczba godzin zajęć: 15 h ćwiczeń Metody dydaktyczne: warsztat, dyskusja, film, praca w grupach, prezentacja, gry symulacyjne, praca z tekstem, praca indywidualna, odgrywanie ról Punkty ECTS: 2, (52 h) Bilans samodzielnej pracy studenta: |
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Ogólnie: specjalizacyjne | W cyklu 2022: fakultatywne |
Efekty kształcenia
KP7_WG2
KP7_WG5
KP7_WG9
KP7_WG13
KP7_UW2
KP7_UO2
KP7_K01
KP7_K02
Kryteria oceniania
Zaliczenie zajęć jest na ocenę.
Pozytywne zaliczenie przedmiotu składa się z:
- końcowej prezentacji (60 pkt),
- obecności -(30 pkt.) można być 3 razy nieobecnym bez usprawiedliwienia, wszystkie nadprogramowe nieobecności należy zaliczyć na konsultacjach w toku problemowej dyskusji,
- aktywność (29 pkt.).
Ocenę pozytywną uzyskuje się po zdobyciu min. 51% wymaganych punktów.
Studenci posiadający specjalne potrzeby dydaktyczno-edukacyjne mogą zgłaszać się do osoby prowadzącej zajęcia w celu dostosowania metod i wymogów zaliczenia do ich potrzeb. Zajęcia są prowadzone z uwzględnieniem zasad uniwersalnego projektowania.
Literatura
1.K.Murray, Inspirująca komunikacja, JS & Co Dom Wydawniczy, Warszawa 2014
2.Aktywne metody nauczania w szkole wyższej, red. M.Jaroszewska, D.Ekiert-Oldroyd, Wydawnictwo NAKOM, Poznań 2002
3.K.Rau, E.Ziętkiewicz, Jak aktywizować studentów, GP Oficyna Wydawnicza, Poznań 2000
4.G.Petty, Nowoczesne nauczanie, GWP, Sopot 2010
5.M.Torój, Praca z grupą szkoleniową, GWP, Sopot 2016
Uwagi
W cyklu 2022:
Dopuszcza się prowadzenie zajęć i konsultacji oraz zaliczenia w formie zdalnej. Podstawową platformą, na która prowadzi się zajęcia jest platforma rekomendowana w danym czasie przez UwB. Student przystępujący do zajęć zdalnych powinien mieć dostęp do komputera z podłączeniem do Internetu. Studenci posiadający specjalne potrzeby dydaktyczno-edukacyjne mogą zgłaszać się do osoby prowadzącej zajęcia w celu dostosowania metod i wymogów zaliczenia do ich potrzeb. Zajęcia są prowadzone z uwzględnieniem zasad uniwersalnego projektowania. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: