Badania marketingowe 450-ZN1-1BMA
Profil studiów: Ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: Kierunkowy; Moduł 4
Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, rok I, semestr 2
Wymagania wstępne: Marketing
Liczba godzin zajęć dydaktycznych: wykład: 9 godzin, ćwiczenia 18 godzin
Metody dydaktyczne:
- podające: wykład z wykorzystaniem prezentacji w Power Point z elementami dyskusji angażującej studentów do zadawania pytań
- ćwiczeniowe: projekty/prezentacje w formie opracowań zespołowych, zadania grupowe, analiza studium przypadku, dyskusja
Z uwagi na ograniczenia wynikające z pandemii Covid zajęcia w roku akademickim 2020/2021 prowadzone są zdalnie z wykorzystaniem MS Teams i platformy Blackboard.
Liczba punktów ECTS: 5 (125 godz. )
Bilans nakładu pracy studenta:
Udział w wykładach- 9
Udział w ćwiczeniach - 18
Przygotowanie do ćwiczeń i wykonanie zadań - 67
Udział w konsultacjach - 8
Przygotowanie do wykładów i egzaminu - 21
Egzamin końcowy -2
Łączny nakład pracy studenta w godz.: 125
Wskaźniki ilościowe:
Liczba godzin wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela - 44h; 1,76 ECTS Liczba godzin o charakterze praktycznym 81 h; 3,24 ECTS
W cyklu 2022:
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Kierunkowy; Moduł 4 Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, rok I, semestr 2 Wymagania wstępne: Marketing Liczba godzin zajęć dydaktycznych: wykład: 9 godzin, ćwiczenia 18 godzin Metody dydaktyczne: - podające: wykład z wykorzystanie prezentacji w Power Point z elementami dyskusji angażującej studentów do zadawania pytań - ćwiczeniowe: Projekty/prezentacje w formie opracowań zespołowych, zadania grupowe, analiza studium przypadku, dyskusja
Liczba punktów ECTS: 5 (125 godz. ) Bilans nakładu pracy studenta: Udział w wykładach- 9 Udział w ćwiczeniach - 18 Przygotowanie do ćwiczeń i wykonanie zadań - 60 Udział w konsultacjach - 15 Przygotowanie do wykładów i egzaminu - 21 Egzamin końcowy -2 Łączny nakład pracy studenta w godz.: 125 Wskaźniki ilościowe: Liczba godzin wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela - 44h; 1,76 ECTS Liczba godzin o charakterze praktycznym 81 h; 3,24 ECTS |
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
1BMA_WG1 ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach organizacji oraz rządzących nimi prawidłowości, a także ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach relacji rynkowych KA6_WG1
UMIEJĘTNOŚCI
1BMA_UW2 potrafi pozyskiwać dane do analizowania i prognozowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (w tym: gospodarczych, prawnych, kulturowych, politycznych) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dyscypliny nauk o zarządzaniu KA6_UW2
Kryteria oceniania
Metody:
Wykład - zaliczenie testu końcowego
Ćwiczenia: zaliczenie testu w formie zadania grupowego, wykonanie studium przypadku i projektów
Kryteria:
Wykład- uzyskanie min 51% punktów możliwych do zdobycia z testu końcowego oraz uzyskanie pozytywnej oceny z ćwiczeń.
Ćwiczenia: - uzyskanie min 51% punktów możliwych do zdobycia z następujących aktywności: Projekty/prezentacje w formie opracowań zespołowych, zadania grupowe, analiza studium przypadku, dyskusja
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Kaczmarczyk S.: Badania marketingowe. Podstawy metodyczne. PWE, Warszawa 2011
2. Kaden R.: Badania marketingowe. PWE, Warszawa 2008
3. Kędzior Z.: Badania rynku. Metody, zastosowania. PWE, Warszawa 2004.
4. Aaker D. A., Marketing research, Hoboken, NJ : Wiley 2010.
Literatura uzupełniająca:
1. Kaczmarczyk S.: Zastosowanie badań marketingowych. Zarządzanie marketingowe i
otoczenie przedsiębiorstwa. PWE, Warszawa 2007
2. Mazurek-Łopacińska K.: Badania marketingowe, teoria i praktyka. PWN, Warszawa 2005
W cyklu 2022:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. K.Mazurek-Łopacińska (red.), Badania marketingowe, PWE, Warszawa 2008 2. D.Maison (red.), Badania marketingowe, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2007 LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 3. S.Kaczmarczyk, Badania marketingowe - podstawy metodyczne, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2011 4. G.A.Churchill, Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne, PWN, Warszawa 2002 5. Z.Kędzior, Badania marketingowe w praktyce, PWE, Warszawa 1996 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: