Zarządzanie przedsiębiorstwem handlowym 450-ZN1-2SZPH
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: niestacjonarne
Rodzaj przedmiotu: kierunkowy
Dziedzina nauki: Nauki społeczne
Dyscyplina: Nauki o zarządzaniu i jakości
Rok studiów:2 semestr: 3
Liczba godzin dydaktycznych: wykłady 9h, ćwiczenia 18h
Metody dydaktyczne:
Wykład tradycyjny z elementami dyskusji wsparty prezentacją multimedialną; Ćwiczenia - studia przypadku, zadania grupowe do wykonania, prezentacji i wspólnej analizy
ECTS = 4 punkty
Nakład pracy studenta:
Udział w wykładach = 9h
Udział w ćwiczeniach = 18h
Udział w konsultacjach = 4h
Studiowanie literatury = 8h
Przygotowanie do ćwiczeń i wykładów = 16h
Przygotowanie do egzaminu = 17h
Udział w egzaminie = 2h
Przygotowanie do kolokwium = 10h
Opracowanie zadań projektowych = 16h
Nakłąd pracy z udziałem nauczyciela akademickiego: 33h = 1,3 ECTS
Nakłąd pracy o charakterze praktycznym: 41h = 1,6 ECTS
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student:
KA6_WG1 ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach organizacji handlowych oraz rządzących nimi prawidłowości
KA6_WK7 posiada wiedzę o zasadach funkcjonowania organizacji handlowych, procesach zmian zachodzących w ich strukturach oraz czynnikach determinujących przyczyny i przebieg
KA6_UW4 wykorzystuje zdobytą wiedzę z zakresu nauk o do analizy i rozstrzygania konkretnych problemów, proponując odpowiednie ich rozwiązania
KA6_UW5 potrafi prawidłowo analizować i interpretować zjawiska społeczne zachodzące w organizacji handlowej i jej otoczeniu
KA6_U01 potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
KA6_UU1 potrafi samodzielnie uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności w dziedzinie organizacji handlu
Kryteria oceniania
Egzamin w formie testu pisemnego. Warunkiem dopuszczenia do egzaminu jest zaliczenie ćwiczeń.
Dodatkowo Student może uzyskać do 50% łącznej oceny końcowej na podstawie aktywności podczas wykładów.
Literatura
Literatura podstawowa
Zarządzanie sprzedażą w przedsiębiorstwie handlowym i usługowym, red. G. Sobczyk, PWE, Warszawa 2010
Filipiak B., Ekonomika przedsiębiorstwa handlowego, CeDeWu, Warszawa 2015
Cox R., Brittain P., Zarządzanie sprzedażą detaliczną, PWE, Warszawa 2000.
Sławińska M., Przedsiębiorstwo handlowe. Ekonomika-Zarządzanie-Procesy, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2013
Literatura uzupełniająca
Handel detaliczny, red. J. Szumilak, Oficyna Ekonomiczna, Warszawa 2005
Reynolds J., Cuthbertson R., Retail & wholesale: key sectors for the European economy, University of Oxford, 2014.
Domański T. Strategie rozwoju handlu. Wyd. PWE, Warszawa 2005.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: