Zarządzanie strategiczne 450-ZN2-1ZST
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: niestacjonarny
Rodzaj przedmiotu: kierunkowy
Dziedzina nauki: nauki społeczne
Dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości
Rok studiów:1 semestr: 2
Liczba godzin dydaktycznych: wykłady 18h, ćwiczenia 18h
Metody dydaktyczne:
Wykład tradycyjny z elementami dyskusji wsparty prezentacją multimedialną; Ćwiczenia - studia przypadku, zadania do wykonania,
W cyklu 2022:
Profil studiów: ogólnoakademicki Tematyka: Punkty ECTS: 4 |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
ZS -WG1 - student posiada pogłębioną wiedzę na temat strategicznych relacji przedsiębiorstwa z otoczeniem (KA7_WG3)
ZS - WG2 - student posiada pogłębioną wiedzę dotyczącą istoty i narzędzi analizy strategicznej oraz konsekwencji dla podejmowania
decyzji strategicznych (KA7_WG6)h
ZS-WG3 - studenta ma pogłębioną wiedzę dotyczącą mechanizmów zmian w procesach wewnątrz organizacji jak i w otoczeniu oraz
rozumie ich kontekst strategiczny (KA7_WG8)
ZS-UW1 - student potrafi dokonywać analizy strategicznej przedsiębiorstwa, formułować na tej podstawie wnioski i rekomendacje
(KA7_UW2)
ZS-UW2 - student potrafi analizować przyczyny i skutki zdarzeń strategicznych w przedsiębiorstwie i w otoczeniu i na tej podstawie
formułować opinie (KA7_UW3)
ZS-UW3 - student potrafi na podstawie rozgoryczonych danych do promowania rozwiązań (KA7_UW6)
ZS-UK1 - student posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych dotyczących zarządzania strategicznego (KA7_UK2)
ZS-UO1 - potrafi dokonywać priorytetyzacji zadań do wykonania samodzielnie i w zespole (KA7_U02)
Kryteria oceniania
Wykład:
Egzamin w formie testu:
8-9 pkt – dst; 10 pkt – dst+, 11-12 pkt – db; 13 pkt – db+; 14-15 pkt – bdb
Ćwiczenia:
Suma punktów uzyskanych z z realizacji studiów przypadku z zakresu analizy strategicznej i zarządzani strategicznego. Końcowa ocena:
procentowy przedział punktów możliwych do zdobycia - 60-68% - dst; 69-76% - dst+; 77-84%-db; 85-92%-db+; 93-100% -bdb.
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorow i konkurentow,
MT Biznes, Warszawa 2006
2. Obłoj K., Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwałej przewagi
konkurencyjnej, PWE, Warszawa 2007
3. Gierszewska G., Zarządzanie strategiczne, WSPiZ, Warszawa 2000
4. Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa,
PWE, Warszawa 2007
Literatura dodatkowa:
1. Pierścionek Z., Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, PWN,
Warszawa 2007
2. Strategor, Strategie, struktury, decyzje, tożsamość, PWE, Warszawa 2001
red. H.Ferenc
3. Urbanowska-Sojkin E., Banaszyk P., Witczak H., Zarządzanie strategiczne
przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa 2007
4. Krupski R. (red.), Zarządzanie strategiczne. Koncepcje – metody,
Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2007
W cyklu 2022:
Literatura podstawowa: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: