Marketing międzynarodowy 450-ZN2-2MMN
Profil studiów: Ogólnoakademicki
Forma i stopień studiów: niestacjonarne, 2 stopień
Rodzaj przedmiotu: kierunkowy. Moduł 3
Rok studiów /semestr: 2 rok/semestr 3
Wymagania wstępne: ogólna wiedza rynkowa
Liczba godzin zajęć dydaktycznych: wykład: 9 godzin, ćwiczenia 18 godzin
Metody dydaktyczne:
- wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań oraz dyskusji w trakcie wykładu,
- ćwiczenia: angażujące studentów do pracy grupowej w formie projektu, prezentacje multimedialne, dyskusja
Liczba punktów ECTS: 6 (150 godzin)
Bilans nakładu pracy studenta:
Udział w wykładach- 9
Udział w ćwiczeniach - 18
Przygotowanie do ćwiczeń i wykonanie zadań - 85
Udział w konsultacjach - 16
Przygotowanie do egzaminu/ studia literatury - 30
Egzamin końcowy -2
Łączny nakład pracy studenta w godz.: 160 godzin
Wskaźniki ilościowe:
Liczba godzin wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela - 45h; 1,8 ECTS Liczba godzin o charakterze praktycznym 115 h; 4,2 ECTS
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Ogólnie: w sali | W cyklu 2022: mieszany: w sali i zdalnie |
Efekty kształcenia
Wiedza
2MMN _WG4 ma wiedzę na temat działań marketingowych przedsiębiorstw międzynardowych oraz o występujących między
nimi powiązań, a także ma pogłębioną wiedzę na temat
więzi występujących w ramach relacji rynkowych (KA7_WG4)
Umiejętności
2MMN _UW6 wykorzystuje zdobytą wiedzę z zakresu marketingu do proponowania rozwiązań i samodzielnego rozstrzygania konkretnych problemów marketingowych (KA7_UW6)
Kompetencje
2MMN _K03 wykazuje postawę kreatywności, innowacyjności i
przedsiębiorczości w podejmowanej aktywności marketingowej w tym międzynarodowej (KA7_K03)
Kryteria oceniania
Wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań oraz dyskusji w trakcie wykładu,
Ćwiczenia: angażujące studentów do pracy grupowej w formie projektu, prezentacje multimedialne, dyskusja
Formy zaliczenia przedmiotu:
- ćwiczenia: zaliczenie na ocenę na podstawie sumy punktów uzyskanych ze wskazanych w metodach aktywności na zajęciach oraz jakości realizowanych projektów, zalicza min 51% sumy zgromadzonych punktów
- egzamin końcowy pisemny w formie testu, do którego dopuszczeni zostaną jedynie studenci posiadający zaliczenie z ćwiczeń
Punktacja na zaliczenia:
91-100% punktów możliwych do zdobycia - ocena bardzo dobra
81-90% punktów możliwych do zdobycia - ocena dobra plus
71-80% punktów możliwych do zdobycia - ocena dobra
61-70% punktów możliwych do zdobycia - ocena dostateczna plus
51-60% punktów możliwych do zdobycia - ocena dostateczna
Literatura
LITERATURA OBOWIĄZKOWA:
W.Grzegorczyk, Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011
A.Limański, I.Drabik, Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010.
Rakesh M. J., International marketing, University Press, Oxford 2014.
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:
J.Borowski, Globalizacja, konkurencyjność międzynarodowa i strategie przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2008
A.Nizielska, Strategie marketingowe korporacji transnarodowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego, Katowice 2005
W. Patrzałek., Zachowania podmiotów w warunkach globalizacji rynków, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2010.
Horská E., International marketing, Wydawnictwo Episteme, Kraków 2014.
Uwagi
W cyklu 2022:
W okresie od 7 stycznia do 6 lutego 2023 r. zajęcia dydaktyczne odbywają się z wykorzystaniem technik kształcenia na odległość przy użyciu platformy eduPortal w formie synchronicznej (wirtualne spotkanie) oraz asynchronicznej (tj. e-learningu, jako zajęcia bez bezpośredniego udziału nauczycieli). |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: